2011.04.03. CZ+DE


    [Home] [Next] [Last]

Vasárnap reggel csodálatos napsütésben a 160-as vonalon folytatjuk utunkat. Ez a 842-es Kaznějovba érkezik éppen. Kaznějov korábban fontos állomás volt, iparvágányokkal, napi tehervonati kiszolgálással, ebből mára már alig maradt valami A vonalon régen Búvárok jártak távolsági személy- és gyorsvonatokkal, a helyi forgalmat 830/831-esek szolgálták ma. Ma szinte kizárólag ilyen szögletes 842-esek maradtak A Plzeň környéki közlekedési szövetség csak tavaly alakult meg, mindjárt sokkolta az utasokat, hogy csak az onnan 50 kilométerre lévő Žihléig vágta vissza a személyvonatakat, így az onnan Žatecig tartó további 57 kilométeren ma már csak gyorsvonatok járnak (a 10-ből 5 helyen megállva, egyébként maradnak a buszok...) A 160-as vonalból Mladoticén ágazott ki egy mellékvonal Rakovnik felé, melynek egyharmada 1997 óta járhatatlan, és várhatóan idén törlik is (most még vonatpótló buszok járnak erre). Trojany az egyetlen, a járhatalan szakaszra eső állomás, jó messze a lakott településtől A sínek itt-ott már eltűntek Itt már nem Andráskereszt van az átjáróban
Kaznějov Kaznějov Kaznějov Trojany Trojany Trojany
A mladoticei váltókörzet, az állomás valaha kétvágányos volt A következő, a 160-as vonalból kiágazó vonal a 161-es. Ez Rakovnikból vezet Bečovba, és jól láthatóan még van forgalom errefelé Žlutice állomásán kivételesen még forgalmi szolgálat is van, ez nem egy automatizált állomás A 161-es vonalból ágazik egy szárnyvonal Bochovba, itt már a múltkor jártunk vonattal, most viszont szép időben is járhatunk itt, igaz, most vonat nincs. Viszont látszik, hogy a megszűntetési szándék ellenére forgalom még ma is van, még ha teherforgalom is A 161-es vonal Bečovban csatlakozik a 149-be, ami ritka (de egyre bővülő) kivételként nem ČD üzemeltetésű. Karlovy Vary és Mariánské Lázně a Vogtlandbahn RS1-esei futnak a Viamont zászlaja alatt Műsoron kívül megjelenék két légi jármű is, a két cseh Gripen elég alacsonyan húzott át felettünk
Trojany Žlutice Žlutice Bochov Krásný Jez Krásný Jez
Krásný Jez nagy állomásnak tűnik, minden vonat megáll itt, a forgalom mégis 0. Korábban ez elágazóállomás volt, a bal oldali kis peronról Loket, Nové Sedlo és Chodov felé lehetett eljutni Nové Sedlo felé 1997 óta nem jár már személyvonat (sőt, más sem) Kicsit odébb a pálya A vonal északi részén pár kilométer még üzemel, azon kívül az egyelten állomás Horní Slavkov volt Horní Slavkovon van ipari termelés, ami jelenleg is igényelné a vasúti szállítást, azonban fizetni a felújításért nem akarnak, így továbbra is kénytelen a teherkocsi alkatrészeket közúton Lounyba szállítani
Krásný Jez Krásný Jez Krásný Jez Krásný Jez Horní Slavkov Horní Slavkov

    [Home] [Next] [Last]