2011.07.03.+ 2011.07.09. CZ+SK / SK 170+171 3.


    [Home]    

Hazafelé indulunk, a fényképezést azonban erősen hátráltatja a különböző intenzitású esőzés, amit leginkább monszunnak lehetett nevezni. Már Szlovákiában, Puhóban járunk, amikor végre pár percig szünetet tart az égi áldás. A 813.016 Horní Lideč felé biztosítja hétvégén a személyforgalmat. Ilyenkor a vonat is kevés és a kapacitás is erősen csökentett Az állomáson jópár villanygép is bújkál, közülük a Zsolna felé készülő 183.001 áll egyedül jól fotózható helyen. A 183-as sorozat is megkezdte egyébként már a leépülését Szlovákiában, jópár példányát adták már el Lengyelországba. Eggyel mögötte egyébként egy cseh 182-es is várakozik, az most tolószolgálatban van errefelé A 742.038 az állomási tartalék szerepét ltölti be, most ugyan még pihen, hamarosan munkája akad majd a szomszédos gumigyárból hoz majd ki egy szerelvényt Nem messze oda, Illaván vasárnap is dolgoznak a korridor felújításán. Többek között a kassai 712.523 is dolgozik itt A szakadó esőnek köszönhetően több fénykép már nem készült, utoljára Nyitranovákon állunk meg. A 742.002 friss festéssel hívja fel magára figyelmet, amint éppen Tiszacsernyőre tartó kocsikkal tolat. Mivel ez az útibeszámoló rövidre sikerült, így csatlakozzon hozzá egy alig 1 héttel későbbi, de az otthoni 20 fokkal melegebb időjárás inspirálta album Mivel otthonra 38 fokot mondanak (ami be is jön), így egy gyors döntést követően (víz, vagy hegy), útnak indulunk Szlovákiába. A 171-es vonalon időben érek egy nagyon jó fotóhelyre, de sajnos nem esik le azonnal, hogy most éppen vágányzár van, így hiába várok fél órát is egy vonatra, nem jön semmi...
Púchov Púchov Púchov Ilava Nováky Jastrabá
Felsőstubnyán is már csak a Ruttka felé tartó vonat hűlt helyét találjuk, viszont az ellenvonat késik, így ahhoz még időben jövünk. Január óta Privigyére is került egyébként 811-es, mindjárt 2 darab, mivel év végén a 810-esekből jópárat selejteztek, így azokból Privigyén is csak egy utolsó mohikán maradt Két Hybrid egymás mellett, a jobboldali 094-es azóta már befejezte a pályafutását, miután egy fával találkozott, ami tropára törte a kabinját. Őt ebben a formában már biztosan nem látjuk újra a síneken A 811.026 is útra kél. Érdekes, hogy bár átvág kitérőben 2 vágányon is, mégis egy zöldet kap Egy már ismert fotóhely, ezúttal kicsit odébb próbálkozom. A 736.001 és 019 elég ráérősen kocog, a saját elvi menetrendjéhez képest erősen korán, a gyakorlatihoz képest viszont kicsit későn, így elég szűkösen ér ki az egyvágányos szakaszról a szemből közeledő sebesvonat elől Ez egy illusztráció az említett Strečno sebesvonatról, igaz, csak hátulról Szemből némi késéssel jön a Turčan sebesvonat, ma a 754.052 húzza.
Horná Štubňa Horná Štubňa Horná Štubňa Čremošné Čremošné Čremošné
Itt már a Šturec hágó túloldalán járunk, Hermándhoz közel. Mivel úgy gondolom, hogy több vonat most nem fog jönni egy darabig, így sétálok egyet az erdőben (ideális 23 fokos a hőmérséklet, ezidőben Budapesten 37...), azonban nem jutok messzire a pályától, amikor újra zúgást hallok. Egy acélszállító vonat sétál át előttem, élén 3 darab 736-os, a végén 2 darab 751-es. Na ez lett volna csak a fotótéma, dehát erről most lecsúsztunk Ruttka felé száguld a Rozsutec sebesvonat Némi gyaloglás után érjük el a Hermándi barlang állomást Normál esetben a 7304-es személyvonat itt félreáll, hogy elengedje szemből a Prágából érkező Detvan expresszt, az azonban fél órát késik, így az átmenő vágányon várakozik 4 percet a 754.071 a szerelvényével Már a 71-es is kapott nevet, ő lett Ivka. A Detvannal végül Užankán (Olmányfalva) találkozunk, a tempóból ítélve nem az 4.055-ösön múlott a késés. Ez az út itt zárul, most egy rövidebb nyári szünet következik.
Harmanec Harmanec Harmanec jaskyňa Harmanec jaskyňa Harmanec jaskyňa Užanka

    [Home]