2011.12.09. CZ


    [Home] [Next] [Last]

A menetrendváltós útra Párkányból indulunk, a sötétségben a 812-es mellett az EC175 Gorillája bújik meg, ami várja Metropol EN-t, mivel vágányzár miatt csak egy vágány működött éppen Szob felé. Az EN alig 10 perc késéssel be is fut, indulhatunk hát Prága felé. Ez már a prágai főpályaudvar, jó szokás szerint -10 értünk ide, a képen pedig egy Berlin felé induló EC van A német tengely másik fele, a Bécs felé induló EC Mi viszont dél felé indulunk, a 220-as vonalon Olbramovicéig jövünk. A vonat meglehetősen szellős, leszállóból sem akad sok Átváltottunk a 223-as számú vonalra. Ez az 1894-ben épült 16 kilométeres mellékvonal Sedlčanyba vezet, ezen a reggeli vonaton rajtam kívül 4 utas tartott ide Arról jöttünk, nem használt, illetve felszedett iparvágány kiágazás van vagy fél tucat
Stúrovo Praha Praha Olbramovice Sedlčany Sedlčany
A nap végig bújócskát játszott velem, itt éppen kisütött, így még jobban át lehet érezni a mellékvonali hangulatot a kis mozdonyszínnel (amit egyébként használnak is, mivel az utolsó vonat itt éjszakázik) Balra lent egy szén- és építőanyagtelep van, a rakodóját máig használják is A vonal végén van egy magtár, itt már nem rakodnak semmit Kisvonat a kis állomáson Štětkovice állomása a vonal egyetlen középállomása, természetesen szolgálat nélkül (a vonaton kalauz sincs, a vezér jegykiadás mellett a visszajelentést is maga végzi el) Štětkovice
Sedlčany Sedlčany Sedlčany Sedlčany Štětkovice Štětkovice
Visszatértünk Olbramovicébe. Amint látszik még messze az átépítés vége, de jól haladnak vele. A középperon építése miatt egész ősszel busz járt a mellékvonalon a vonat helyett, csak december eleje óta tértek vissza a 810-esek A bejáratnél lévő alagút új építésű, korábban a vonal megkerülte a szemben lévő óriáshegységet Elbúcsúzunk a 810.184-től, mely visszafelé 10 utast hozott Közelít a vonatom, mely a változatosság kedvéért Prága felé tart. Mivel ez most ilyen vonalbegyűjtős utazás, ezért kénytelen voltam ugyanazt az utat többször is megtenni Gőzerővel halad a modernizáció, ha minden kész lesz, Prága és České Budějovice között a menetidő 2:30-ról 2 órára csökken majd, a kapacitás pedig 10-100%-al növekszik ugyanannak az alagútnak a túloldala
Olbramovice Olbramovice Olbramovice Olbramovice ... ...
Uhříněves Prága legnagyobb A helyi erőkön kívül egy vendég is van itt Ústiból Ezt a vonatot most húzták ki a konténderdepóból Vršovice pályaudvarán folyamatosan jönnek-mennek a vonatok, bár jó részük üresen tart az előkészítő pályaudvarra, a gépek egy része pedig pedig a helyi fűtőházból áll ki, mint például a 380.005 Az átszállásra van időm a főpályaudvaron, így tudok kicsit nézelődni nappali fényben is. A 810.334 felett az állami vasúttársaság köszöni az utasoknak, hogy őt választják (eddig még csak 1, de 2012 decembertől már két vetélytárs jár majd ide) A szokott mozdonykiállítás az északi végen, ezúttal most egy vágányra begyűjtve
Uhříněves Uhříněves Uhříněves Praha Praha Praha

    [Home] [Next] [Last]