2012.07.07+08.04+08.17+08.25 Hot Summer Days ZSR 170


    [Home] [Next] [Last]

Folytatjuk a nyári hűsítő sorozatot, már a 170-es vonalon, Čremošné (Turócmeggyes) közelépben. Ez a Glozy viadukt, mely az alatta futó patakról kapta a nevét. Sajnos ez egy elég szűk hely, ezért amint látszik is, akármilyen magasan is van a nap, a fák a viadukt egy részére szinte mindig árnyékot vetnek Na meg a napállás sem tökéletes, de mivel ez a híd még nem volt műsoron, így legalább egy képet szerettem volna innen. A 751.174-et egy másik társa kíséri, hogy ezt az acéllal rakott irányvonatot elhúzza Zsolnáig Egy kicsit odébb mentem a viadukttól, hogy lássam az érkező sebesvonatot, melynek élén keményen dolgozott a 750.032-es, amint a füstből is látszik A híd túloldalán várom be az ellenvonatot, amit a 754.069 húz, vagyis fékez, mivel a lejtőn itt sok dolga nincs éppen. Érdekes látni, hogy immár mindkét vonaton klímás kocsik járnak, bár a Bdteer kocsik inkább elővárosi forgalomra alkalmasak, azért egy Zólyom-Zsolna távot is ki lehet bírni bennük. Igaz, nagy élmény ezen a vonalon végig az ablakban lógni, de erről manapság már egyre inkább le kell mondani Nem vettem észre időben, így elég gyenge az utánlövés: a Turčan sebesvonat végén a 757.005-öt is Zsolnára szállítják Más alkalom, más helyszín: a Čierna voda viadukt mellett várjuk az elöbb már látott két sebesvonatot (meg előtte a tehervonatot, ami nem jön). Némi csalás azért van, ez a híd távolabb van Čremošnétől, mégis ez jön másodiknak a sorozatban
Čremošné 170 Čremošné 170 Čremošné 170 Čremošné 170 Čremošné 170 Čremošné 170
Itt még erősen barátkoztam az új technikával a kezemben, így ezen a tökéletes helyen csak egy ilyen gyenge kép sikerült, bár a koncepció jó volt, a megvalósítás végül csapnivaló. A képen egyébként a 757.005 tart Zsolnára Mire jött a várt tehervonat, már 3 cseh vasútfotós szállta meg a fotóhelyemet, így én kicsit kiszorultam a szélre. A vonat egyik érdekessége a 3 mozdony (3 mozdonyvezetővel), a másik hogy a mozdonyok mögött fával rakott kocsik Magyarországról, Verőcéről tartanak Rózsahegyre (Ružomberok) Čremošné állomása egy kicsit nagy a forgalomhoz képest. Ennek az oka az, hogy a 80-as évek végén a 170-es vonal alagútjait elkezdték átépíten a tervezett villamosítás szempontjait figyelembe véve. Csehszlovákia megszűnése utána ez a projekt is félbeszakadt, így ittmaradt jónéhány, immár használatlan épület. A mozdonyszínt, ahol korábban egy 701-es mozdony lakott az alagútkarbantartó szerelvénnyel, ottjártamkor bontották el A 1843-as Strečno sebesvonatot kétszer már láttuk, a 750.032 és a 754.011 után ma a 754.069 van soron Időben, de nem térben ugrunk: Zólyom felől érkezik a soros tehervonat a több mint 4,5 kilométeres alagútból kiérve. A 746-os pár egyébként annyira halk volt, hogy már kiért a vonat az alagútból, mire a könyből felnézve véletlenül észrevettem. Természetesen a nap azon 2 percen kívül, amíg a vonat áthaladt végig idesütött A vonat végén két másik 746-os, ezekhez már csak egy mozdonyvezető tartozott. Ez egyébként ismét egy irányvonat, mely acélárut szállít, nem a szokásos gyorsteher
Čremošné 170 Čremošné 170 Čremošné 170 Čremošné 170 Čremošné 170 Čremošné 170
Na de térjünk vissza az ablakos vonatokhoz: a sebesvonatok itt kereszteznek Čremošné állomáson, korábban azonban mindig a forgalmi iroda előtt várta be a 1843-as a 1842-est, most azonban egészen előrehúzott a jelzőig És már jön is... A 757.003-at mostanában nem láttuk, de ami késik, nem múlik Immár a nagy alagút túloldalán járunk, egy eddig még nem látott vonattal. A 1845-ös sebesvonatot a 750.094 húzta azon a napon. Ez egy érdekes hely egyébként, itt nem hangot, vagy a fényt látjuk meg először, hanem az alagútból kisüvítő szél erősödik viharossá, majdnem lefújva a sziklafalról Az előbbi látható kis hidacska egy másik szemszögből A hosszú alagút vízgyűjtő csatornaként is funkcionál, amit nem a besztercebányai lakosok használnak fel ívóvízként az a Harmanec patakban folytatja útját a Garam felé
Čremošné 170 Čremošné 170 Čremošné 170 Harmanec Jaskyňa 170 Harmanec Jaskyňa 170 Harmanec Jaskyňa 170
A nagy alagút után jön egy kicsi: a Túfenský alagút 50 méter hosszú Az előbb jobb oldalt fent látható sínek közelebbről: Hernád 1908 M.A. Itt várom meg a 1844-es sebesvonatot is, ami aznap jó 20 perc késéssel jött (aznap Zólyom felől minden vonat 15-20 percet késett, ami az egyik későbbi helyszínen még pont jól is jön). Sajnos a napfény itt-is jött ment, így itt még pont volt némi nap, utána már nem. A A sebes a Rábkinský alagútból jött ki, mi is ugyanebből jövünk ki, de már a másik irányba, szemben Harmanec Jaskyňa bejárati jelzője tűnik fel Most benézünk, ahonnan az előbb kinéztünk A jelző mellett jön ezen a szakaszon az utolsó vonat : a 754.053 hagyományos kocsikat húz 1844-es vonatként. Itt is, csakúgy mint sokszor, csak arra az egy percre volt felhős az ég, amikor a vonat jött...
Harmanec Jaskyňa 170 Harmanec Jaskyňa 170 Harmanec Jaskyňa 170 Harmanec Jaskyňa 170 Harmanec Jaskyňa 170 Harmanec Jaskyňa 170

    [Home] [Next] [Last]