2012.09.26. Nagy őszi utazás 3. PL


    [Home] [Next] [Last]

Szép napsütéssel indul a nap, egy érdekes vasútvonalon. A Chełm-Włodawa(-Brest) vasútvonal egyik érdekessége, hogy a ma Lengyelország területén lévő részén 2002 óta nem jártak a személyvonatok... egészen idén augusztus végéig, amikor is hétvégente egészen október elejéig újraindultak. Sajnos most hétköznap van... A vasútvonal leglátogatabb állomása Sobibór. A helyreállított Az alkalmi személyforgalmat alkalmi teherforgalom egészíti ki. Ha nem látszik a rakodón a farakodás nyoma, a vágányokból ezt nem lehetett volna kitalálni Az állomásépület ma már nem az utasforgalmat szolgálja A rövid peron a ma errejáró motorkocsinak bőven elég A jelenlegi végállomás Włodawa. Ami igazából nem is Włodawában van, hanem a közeli Orchówek nevű falu túlsó vége utáni tanyacsoport után...
Sobibór Sobibór Sobibór Sobibór Sobibór Włodawa
Bármennyire is hihetetlen itt 2 vágány is használatban van... Fantasztikus busz csatlakozás van Włodawa felé: a reggeli vonathoz alig 34, a délitánihoz már 24 perc várakozás után jön busz... Az állomás után pár száz métert még kihúzóként hasznosítanak, még ha erre csak a fényes sínek utalnak is Úgy 1 kilométer után jön a vágányzáró bak A Bug partjára már csak keréppárút vezet ki A szemben középen lévő facsoporttól balra látszik a vasútvonal töltésének folytatása. Az itteni hidat 1945-ben felrobbantották és már nem is épült újra. Włodawa igazi állomása  már a túloldali Fehérorosz területen van, érdekesség viszont, hogy a vasútállomás egyik oldalán a Bug túlpartján a lengyel Włodawa (híd ott sincs) a másik oldalon pár kilométerre már Ukrajma kezdődik. Hogy mégis miért tartozik ez kis nyúlvány mégis Fehéroroszországhoz, az számomra rejtély
Włodawa Włodawa Włodawa Włodawa Włodawa Włodawa
Ennyi maradt a vasúti hídból a lengyel oldalon Brestből észak felé a Białystokba vezető vasútvonalon fekszik Czeremcha. Valaha bizonnyal nagy forgalmú állomás volt, Fehéoroszágba korábban egészen Brestig járt normál nyomtávú vonat, majd ez le rövidítve Visoko-Litovskig, de mára már ez is megszűnt. Tehervonat 4 éve nem jár itt át Erősen túlméretezett a teherpályaudvari rész is, itt főként már csak áthaladós vonatok járnak Napi 6 pár vonat jár Białystok felé, és hasonló méretű forgalom van a Siedlice-Hajnówka vonalon is Az egykori teherforgalom mementói Hajnówka felől jön is hamarosan egy vonat amit menetközben sikerült elcsípni. A mozdonyos vonatok ideje már errefelé is rég elmúlt
Włodawa Czeremcha Czeremcha Czeremcha Białystok Witowo
Białowieża egy nemzeti park közepe, jelentős turistaforgalommal. Białowieża Palac állomás valaha fejállomás volt, a falu közepén. 1994-ben szűnt meg ide a személyforgalom, azóta pusztult az állomás. Nemrégen balra egy épület állt, előttünk pedig egy magasperon hosszú perontetővel A nagyobb atrakció a Białowieża Towarowa (Teher) állomás. Bár a '90-es vége óta nincs már áruforgalom sem, az állomás nemcsak megmaradt, de az utóbbi időben egyre szépül és teljesedik ki. Mind a víztoronyban, mind a mellette lévő kis házban apartmanokat alakítottak ki, jó pénzért jó szállást lehet itt kapni Hogy még jobban feldobják a környéket, ide vonatták ezt a régi kocsikból álló vonatot (a Cár vonata jelszóval) egy hozzá illlő (üzemképtelen) gőzössel. A kocsikat egyébként szalon hálókocsiként is ki lehet venni, potom 440 zlotyiért. Ennél drágább már csak a víztorony felső két emeletét elfoglaló apartman 560-ért Ez egy kihúzóvágány volt, normál nyomtávú vonal nem ment át Fehéroroszországba ( Az állomásépület ma étterem, itt szolgálják fel a reggelit is A gyűjtemény egyre nő, a Tkt48-138 két éve még Knyszynben volt kiálltva, most már újrafestve itt emeli a hely fényét
Białowieża Białowieża Białowieża Białowieża Białowieża Białowieża

    [Home] [Next] [Last]