2012.12.28-29. LT-LV


    [Home]    

Ma reggel fél 7-kor buszra szálltunk, hogy napkeltére Klaipedébá érjünk. Szemben a Siemens-páros mögött jobbra a régi állomásépület, ami bárhol lehetne Európában, a mögött pedig az új, modern, a jellegzetes tornyával Klaipeda kikötőváros, óriási forgalommal. A kikötőbe a vasút is bevezet, de mivel az vámzóna, nem olyan egyszerű a bejutás, így csak így kivülről nézzük meg A városnézést követően vissza az állomásra. Innen még jobban látszik a régi és az új állomás kapcsolódása Az állomás első vágányáról közvetlenül a depóba lehet jutni, ahol egy háromrészes RA2-es, nálunk is ismert (bár más arcszerkezettel) motorvonat áll Egy átalakult csehszlovák, a 6336-os remot Dongó Oldalról talán már ismerősebb a forma
Klaipeda Klaipeda Klaipeda Klaipeda Klaipeda Klaipeda
A felvételi és az adminisztratív épületek között helyezték el az L 1160-as szobormozdonyt Jó 10 perc késéssel megérkezik az IC Vilniusból. A várt TEP70-es helyett egy szóló M62 húzza, igaz abból a zengzetes jelölésű M62K EOS Az érkezéskori késés miatt nem sokat vacakoltak a körüljárással, megállás után azonnal robogott is a mozdony. Mindezt hiába, induláskor +4 percet kaptunk. A vonat kihasználtsága menetközben 100% fölé került (ami elég érdekes egy kötelező helyfoglalással közlekedő vonatnál, de van ilyen) Kaišiadorysban szálltam volna át Kaunas felé, azonban a csatlakozó vonat elment. 10 perc lett volna átszállni, mi ide +18-al érkeztünk.. Az állomáson egy ER20CF várakozott, ami szintén Vilniusba tartott, de a mi vonatunk ezt is feltartotta Mivel még 1 órám volt a következő vonatig (amire új jegyet kellett venni, hurrá), kicsit figyeltem a forgalmat. Először a már látott ER20 039 indult 20 perc sem telt bele, mire megérkezett soron következő tehervonat, ez Vilniusból Kaunas és így Kalinyingrád felé tartott
Klaipeda Klaipeda Klaipeda Kaišiadorys Kaišiadorys Kaišiadorys
A következő 2M62UM szinte rögtön érkezik, egy újabb irányvonattal Mielőtt megjött volna a kaunasi gyorsított személy, még áthaladt egy Klaipédába tartó tehervonat. Klaipeda felé ezen a napon összesen 22 darab ER20-ast számoltam, ami a flotta több mint fele, azaz még így az év végén is elég jó kihasználtsággal jártak (igaz, cserébe a Szergejek közül sok a partvonalra került) Kaunasba végül az eredeti tervhez képest 1 óra késéssül értem be. Holnap egy új orszárgba látogatunk, igaz, csak nagyon rövid időre, egy kis tapasztalatszerzésre Szombat reggel, iimmár Rigában. Mivel a vonatközlekedés hosszú, ritka ráadásul még kerülőúton is visz, ezért Kaunasból a buszt választottam. A Kautra egészen új Temsa buszán kemény 5-en (öt) élveztük a 4 órás utat, ketten útközben szálltak fel, így a balti-idegen arány a végére 3-4 lett. Egy hosszú MAZ konvoj miatt vesztettük vagy 10 percet, így alig -10-el  értünk ide Egy rövid városnézés után irány a pályaudvar. Itt éppen egy Jelgavába tartó ER2T áll be az állomásra. Érdekes, hogy a legélénkebb forgalom az állomásépülettől (ami beépült két plázába) legtávolabb eső peronokon zajlik A helyi Start a PV színeiben pompázik ez a hagyományos ER2-es
Kaišiadorys Kaišiadorys Kaunas Riga Riga Riga
Bér még csak dél van, de már lefelé tart a nap, amikor beáll a Daugavpilsbe tartó személyvonat. A vonat egy-egy DR1A-ból és DR1AM-ből áll, az elején még jó 50, a végén pár százalékos kihasználással. Bár a totális foglalkoztatás már a múlté, azért még mindig egy utaskísérő jutott másfél kocsira (a DR1A-n kettőre). Daugavpilsben aztán nem készült kép, onnan másnap hajnalban indulunk tovább Vilniusba.
Riga

    [Home]