2012.12.31. PL


    [Home]    

Elérkezett az év utolsó napja. A Kolobrzegbe tartó TLK Bialystokból még elég üresen indult, azonban útközben egyre jobban megtelt. Itt még nem vagyunk túl messze, Elkben cserélünk gépet, mivel a drót csak eddig tartott A szomszédból a konkurrens PR két kocsis vonata indul Bialystokba, egy (még) ritka, de terjedőben lévő színtervű EP07-essel Az első vágányon a PR SA133-013-as motorvonata árválkodott, most ő éppen munka nélkül maradt. A 218M típusú motorvonatokat a PESA 2005 és 2011 között gyártotta, többféle kivitelben A PKP harmadik nagy tagvállalata, a Cargo egy hatlábú ET22-essel képviselteti itt magát Közben lezajlott a gépcsere, innentől az SU45-118 húz tovább A dízeles érzés még egy órán át sem tart, Korszénál elhagy minket az egyre ritkább nagydízel. Egész Lengyelországban nincsen már egy tucat ilyen nagy, dízelmozdony által húzott vonat
Elk Elk Elk Elk Elk Korsze
Innen a célállomásig a PKP IC EP07-344-ese viszi majd a vonatot, igaz én nem tartok addig vele. Sajnos a jó idő is csak idáig tartott, innentől a felhők és az eső veszi át az uralmat, a vonaton pedig a tömeg A vonatunk iránytáblája, én már a harmadik sorban, Malborkban elhagyom a vonatot A malborki állomást éppen átépítik, igaz ez nem érint az elővárosi vonatokat, azok külön peronra érkeznek Malbork (Marienberg) legfőbb látványossága a Német Lovagrend egykori központja, de a vasúttól itt sem lehet teljesen elszakadni, a háttérben egy ET42-es lopakodik át a hídon. Az ET42-eseket a válság elején mind leállították, de 2011-ben párat közülök feltámasztottak. A mozdony formája még így messziről ismerős lehet a szovjet vasutak ismerőinek, ő bizony nem más mint a VL10U normál nyomtávú változata Az esős és szeles városnézés után vissza a pályaudvarra. Szemben a Lotos SM42-ese várakozik valamire, hogy mire, az is kiderül hamarosan A peron egyik fele már kész, a közepe és a másik fele még megújulás előtt áll
Korsze Korsze Malbork Malbork Malbork Malbork
Egy másik SM42-es, ez még állami kézben A magánok errefelé nem csak a teher-, de a személyszállításból is kiveszik a részüket. Az Arriva SA133-asa most érkezett, de már is fordul vissza Kwidzynbe De előtt még megvárja a Tczewbe tartó sebesvonatról jövő átszállókat Közben kiderült mire vár a magánvasúti mozdony: egy másik magánvasúti mozdonyra. Az SM42-es önmagában kevés a szép hosszú vonathoz, így szükség van némi plusz erő, ehhez kell ez a TRAXX A mai utolsó előtti vonatom, a Varsón át Krakkóba tartó TLK. Ezen már alig lézengtek az emberek, láthatóan kevesen igyekeztek szilveszterre Varsóba jutni. A bárkocsiban a 2 felszolgáló meg is lepődött a beérkező vendégen, de azért csak Malbork és Varsó között bőszen ment a pályaépítés, a menetrendet is láthatóan ehhez igazították. Minden állomáson álltuk legalább 5 percet, volt ahol 10-et is, itt, Wschódnán pedig már 15-öt. Összeségében ha kész lesz a pálya, csak a biztonsági tartalék kivétele több mint fél órát fog jelenteni és ha hozzávesszük a sebességnövekedést is, akkor Gdansk és Varsó között akár 1 órát is gyorsulhatnak a vonatok
Malbork Malbork Malbork Malbork Malbork Warszawa
A központi pályaudvarig párhuzamosan haladtunk egy, a Chopin repülőtérre tartó S2-essel Ez a vonat még megy tovább Krakkóba, bár utas a kevésnél is kevesebb maradt rajta A december 31-i utolsó kép a Chopinről készült. Meglepő módon a bécsi kocsikba volt pár utas, a budapesti háló/fekvő két fős személyzettel és 1 darab utassal indult haza, utoljára az évben. Elvben ehhez a vonathoz csatlakozik a Sestokaiból jövő Hancza gyors is (aminek meg csatlakozása van Kaunas, Vilnius sőt Szentpétervár felől), ám most a vágányzári menetrend miatt alig 5 perc lett volna átszállni, amit nem akartam megkockáztatni. És milyen jól is tettem, ugyanis az a vonat pont 5 percet késett és bár közös peronra érkezett, de amint az megállt, mi elindultunk, az átszállásnak tehát annyi... Jövőre a célkereszt még mindig északon marad, sőt, lehet még északabbra kerül át!
Warszawa Warszawa Warszawa

    [Home]