2013.03.03. CZ-SK


    [Home] [Next] [Last]

Korán reggel Plzeňben. A Karel Csapek exoressz Münchenbe tart, amint látszik elég takarékos, viszont elég modern összeállításban A kettes Síncápa Domažlicébe indul Nem kell megijedni, nem halad túl sokáig drót alatt, a Déi Előváros pályaudvar után letér a fővonalról Megérkezik az én vonatom is, ami bevisz a főpályaudvarra, a vonóerőt a 242.264 biztosítja Hazafelé a gyors útvonal (Prága) helyett a délit választom. Ez jóval lassabb, viszont végig lehúzható ablakú vonatokkal lehet haladni. Itt Starý Plzenecnél járunk, a helyi TSS (pályaépítő cég) flottáját tekintjük meg Horažďovice-předměstín látjuk ezt a remot 842-est
Plzeň Plzeň Plzeň Plzeň Starý Plzenec Horažďovice-předměstí
Poritívnben ma meglehetősen modern flotta gyűlt össze, a hátul megbúvó 742-es kivételével. A két 708-as elöl 1995-bem készült, azonban 2010-11-ben modernizálták őket Caterpillar motorral. A mögöttük álló 709-es Effishunter új építésű gép (2007-es) hasonló motorral készült és a legnagyobb sorozatot Szerbiába tudták belőle eladni Číčenicén 650.001-es Párduc jön szembe Most egy nagyot ugrunk előre, egészen Horní Cerekevig. Balra egy Jihlavába induló személyvonat, mellette egy gyorsvonat érkezik. Pár éve még 6-7 kocsis vonatok jártak erre, ma már a gyengébb napokon csak 4, sőt néha akár csak 3 kocsiból áll a Brno-Plzeň gyors A költségcsökkentés keretében Jihlava környékén a mozdonyos vonatokat is egyre több alkalommal váltják fel a Stadler dízel motorvonatai Nám욝 nad Oslavou állomásépületét éppen felújítják. A tábla szerint 02/2013 a határidő, ehhez képest már márciusban járunk és amint a mellékelt ábra mutatja van még pár lépés az átadásig. Hiába, arrafelé sem sikerül mindig betartani a határidőket Egyébként most éppen így néz ki az épület
Protivín Číčenice Horní Cerekev Jihlava Nám욝 nad Oslavou Nám욝 nad Oslavou
A következő állomáson, Kralicén keresztezünk a következő ellen-gyorsvonattal Már megyünk is tovább Brnoba érkezünk és az első szomorú látvány a 850.030, ami akkora már 1 hete törölve volt az állományból, áprilisban pedig már a síneket is elhagyta, bár szétbontásra még nem került Egy D1 Express szerelvény Érkezés a pókba, előttünk két szerelvény érkezik éppen a brnoi főpályaudvarra A szerelvényünket visszafelé majd a 754.042 továbbítja majd
Kralice nad Oslavou Kralice nad Oslavou Brno Brno Brno Brno
Jihlavától a modernizált 750.711 hozott A 714.220 ma a 7-es tartalék, a posta csonkavágányon pihen (kevésbé ismert nevén ő a 201-es vágány) Közben jönnek mennek a vonatok a pályaudvaron. Az 560-asok napjai már meg vannak számlálva, az államvasutak ide is Párducokat szerez be a modernizálás jegyében Tisnov felől 10 perc késéssel érkezik a személy, mégpedig dízel előfogattal Mivel még sok idő van egy olyan vonatig, ami Budapestre tart, így a bécsi EC-vel szaladunk le Břeclavba. Sok érdekesség most éppen nincs, talán csak ez az ingavonat a 26-os vezérlővel a végén Bár a 730-as reko program már beindult, de még mindig a prototípus építgetésénél tartanak, a többi gép addig itt várja a szebb napokat. Ezek egyébként viszonylag fiatal gépek, csak éppen üzemeltetési szempontból kerültek többe mint idősebb társaik
Brno Brno Brno Brno Břeclav Břeclav

    [Home] [Next] [Last]