2013.4.9-11. CZ


    [Home]    

Ezúttal Ausztriából indulunk utunkra, az első megálló a határon túl Vyšší Brod. A régi 1,5 kV-os rendszert 2005-ben építették át 25 kV-ra, de amint látszik az év legnagyobb részében gázolajat használnak errefelé a vonatok, áram helyett. A háttérben lévő javítóbázist a 1,5 kV-os 100-as és 113-as gépek kivonása óta nem használják Míg tegnap egész nap gyönyörűen sütött a nap és jó meleg volt, mára egészen másmilyen lett az idő. Horní Planán terveztem felszállni erre a modernizált 842-esre, hogy túrázzak egyet a Šumavában. Itt még egészen jó is az idő, alig csöpög az eső. Innen tovább egyébként a motorkocsi a két fős személyzeten kívül pontosan két utast vitt Nové Údolí kedvelt kiránduló terep, no de nem ilyenkor. Szezonban ez a vonat is hoz melléket, de járnak ide mozdonyos vonatok is 3 kocsival. Most egyedül érkeztem ide, de végül a túrát le kellett fújni Kilátás a bajor oldalról. Itt már orkánerejű szél fújt, egyre erősebb esővel, ami az olvadó, majd visszafagyó hóval elég veszélyes elegyet alkotott, így inkább a visszaút mellett döntöttem Újra Horní Planá, menetrend szerint itt kereszteznek a Budejovice felől érkező vonatok A rossz idő miatt vasúttal legközelebb csak másnap találkozunk, mégpedig sokkal távolabb az előző színhelytől. Krahulov Brno és Jihlava között fekszik, előttünk egy éppen ilyen viszonylatú személyvonat robog át
Vyšší Brod Horní Planá Nové Údolí Nové Údolí Horní Planá Kralhulov
Nem sokkal járunk odébb, Třebíč-Borovina megállónál. A megállóhely mellett valaha egy iparvágány is működött, mára már csak a romjai maradtak meg A személyvonat késése miatt a Plzeňbe tartó gyors is kap pár percet. A következő poziciónk már Brnotól keletre van. Křenovicénél két vasútvonal bújík át egymás alatt, mindkettő Brnoba vezet, de más útvonalon. Ahol mi állunk ez a vonal Kyjovon át Veselí nad Moravouba vezet és végig kétvágányú, bár drót nem feszül felette Amint látszik olyan nagy változatosság nincs, errefelé a vonatok többsége 854-es motorkocsival jár És még egy, vezérőkocsival előre. Ezen a vonalon az első osztályú szakaszt nem használják, mivel a vonatok csak másodosztállyal közlekednek Egy utánlövés Jituskának. Előtte az előjelző még sárgát mutat...
Třebíč Třebíč Křenovice Křenovice Křenovice Křenovice
...de mire elhaladt a vonat, már zöld is lett Kicsit odébb megyünk ismét, ez Slavkov, ismertebb talán a régi német nevén: Austerlitz. Ez a személyvonat egy betétjárat, mely Nemoticéből jön. Így hétköznap délután igen erős a forgalom, 20 percenként jön valamilyen vonat, el is kél a két vágány A legfrekventáltabb vonatokat azért nagydízel húzza, itt éppen a 754.037 Mivel 854-esekből sem áll kerítés Brnoban, be kell vetni más típusokat is Nemoticébe érkezik ez a sebesvonat. Amint látszik ez a vonal még bővelkedik mechanikus jelzőkben, bár az utóbbi években sajnos már erre is rohamosan tűnnek el Egy utánlövés, végre már napsütésben
Křenovice Slavkov Slavkov Křižanovice Nemotice Nemotice
Az átmenő teherforgalom alig nap 1 pár vonat a vonalon, viszont két tolatóst is eltart A délutáni csúcsban az S6-os vonalon egyes sűrítő járatok csak idáig járnak, mint ez a Zuzka által húzott vonat is. Mivel mostanában nem jön semmi, ezért az átmenő érkezik a vonat és a körüljárás idejére a mellékkocsi ott is marad majd Itt már majdnem körbeért a motorkocsi. A körüljárás miatt egy plusz alkalommal zárni kell a sorompót, de az erre járó autósok megszokták már a sűrű forgalmat Pár kilométerrel odébb járunk. Sajnos a nap éppen odébb ment és a háttérben lévő dombokat simogatja fényével, így nekünk csak a csodás 754.018 sugároz némi fényt Az ellenvonatot a még szebb 754.012 húzza. Holnap egy országgal keletebbre látogatunk, Szlovákia a végcél
Nemotice Nemotice Nemotice Brankovice Brankovice

    [Home]