2014.07.05. Budapest-Levoca-Strba


    [Home]    

Ezúttal 3 ország igen ritkán látogatható vasúti vonalszakaszait látogatjuk meg. Induláshoz a Rákóczit veszem igénybe. A három plusz étkező plusz paklikocsi egészen jól megtelik, hogy aztán Miskolc után folyamatosan kiürüljön Hidasnémetiben úgy 20-an szállnak le és még ennyien is maradnak a vonaton. A gépcsere flottul indul, de aztán némileg lelassul A 361.003 természetesen nem ezzel a tehervonattal érkezett, csak a gépcsere idejére foglalja el ezt a poziciót. A fékpróba és az adminisztráció erősen igénybe veszi a kalauzt így némi késéssel indulunk csak tovább A késés miatt Kassán 1 perc van átszállni a shoppie.sk gyorsvonatra. Az a vonat egészen tele van, kivéve a leghátsó másodosztályú kocsi, ahol még üres négyes box is akad... Ez már Igló Lőcsére minden évben 2 napon át jár vonat menetrend szerint, ilyenkor a helyi Mária hegyi búcsúba érkezik rengeteg látogató. Míg korábban minden évben más szerelvény járt ide, most már évek óta a poprádi 840-esek bonyolítják a forgalmat. Mivel ez így elég unalmas, ezért az utóbbi pár évet kihagytam Korábban egészen jó kilátás volt dél felé Lőcsére, ez most meg fog szűnni, hála az épülő autópályának
Budapest Hidasnémeti Hidasnémeti Spisská Nová Ves Levoca Levoca
Ezt a két napot a helyiek is kihasználják, így a gyenge irányba sem ját teljesen üresen a vonat. Iglóra vagy 40 utassal érkeztünk, akik közül sokan tovább utaztak a Poprád felé tartó személyvonattal Ezt a látványt sosem lehet megszokni, mindig csodálatos élmény a villamosra átszállni és a Tátrához közelíteni A 199.406 Iglón járt javításon, onnan tart haza, Privigyére egy tehervonattal A 425.9-esek elkezdtek öregedni, több mint 10 évesen már kissé megkopott a festésük is. Az újrafényezett darabokat könnyű felismerné a (most még) csillogó festésükről, illetve arró, hogy az alsó részük fehér helyett immár sötétszürke Egy kis függővasút is belefért a Szoliszkó oldalában Vissza a vasútállomásra. A pályakarbantartáshoz külön járműpark dukál, ez a kocsi még viszonylag fiatal is, 1990-ben készült Poprádon
Spisská Nová Ves Poprad Poprad Strbské Pleso Strbské Pleso Strbské Pleso
A korábbi orosz típusú jelzőket lecserélék, ma már LED optikával üzemelnek Villamossal jöttünk, fogassal megyünk Strba állomáson egy Ruttka felé személyvonat indul. A fekvőhelyes kocsi természetesen nem eredeti funkciójában jár, már fix ülőhelyesként van csak rá szükség, nem lévén már olyan nagy kereslet az éjszakai vonatokra A következő személyvonat Zsolnáról tart Kassára Ezt az MVTV-t megfosztották a felsővezeték karbantartó képességétől, leginkább csapatszállításra használják Lassan lemegy a nap és nyugalom költözik a fogaskerekű vasút peronjai mellé
Strbské Pleso Strbské Pleso Strba Strba Strba Strba
A kis kiállítást szépen karbantartják És már érkezik is az én vonatom, az Excelsior gyorsvonat, amely idén jár utoljára, ezzel a közvetlen összeköttetés Csehszlovákia két vége között egyetlen vonattal történelemmé válik. Persze, közvetlen kocsik maradnak, de az már nem ugyanaz az élmény Az északi útvonalon közlekedő hálókocsiba nehéz volt jegyet szerezni, de végül sikerült kétszemélyes fülke árán egyszemélyest kapni Liptószentmiklóson mindig több szerelvény pihen, most sikerül egy Blonski menteset is találni, minden olyan mint 10 éve, csak a graffitti ne lenne... Holnap a cseh-német határvidéken folytatjuk
Strba Strba Strba Liptovsky Mikulás

    [Home]