2014.07.18-19. HU-DE-CZ Budapest-Dresden- Annaberg-Buchholz-Schwarzenberg-Chomutov


    [Home] [Next] [Last]

Ezúttal északnyugat felé indulunk, de az első érdekesség (számomra) ez a dél felé induló IC Amxz kocsival A Belgrádba közlekedő szerb fekvőhelyes kocsi legalábbis kívülről igen rossz állapotban van A 012-es Gorilla a Metropolra áll rá éppen.  A berlini hálókocsiban akad egy üres fülke számomra is, így ismét sikerül T3 árért egyedül utazni Reggeli valahol Németországban Pepinnel pontosan érkeztünk Drezdába Talent2 és Desiro, a célállomás Lipcse és Tanvald
Budapest Budapest Budapest Bad Schandau Dresden Dresden
A keletnémet gyártású 143-asok a mai napig egyeduralkodóak Drezda környékén Útban Chemnitz felé elhaldunk a Weißeritztalbahn kisvasúti depója mellett, ahol éppen a Radebaulból vendégként szereplő 99.586 áll felfűtve Ezt a rövid szerelvényt Flöhán hagyom ott. Sok utas nincs rajta, így tényleg elegendő a 2 kocsi, bár pár éve itt még a 3 volt inkább a jellemző Ez már az ellenvonat Drezda felé Majd érkezik a Nürnbergbe tartó IRE Én Flöhából a Chomutovba tartó Erzgebirgsbahn Desiroval megyek Cranzahlba. Sajnos a pályahibák miatt már nem megy el a Desiro Chomutovba, Vejprtyben át kell szállni egy cseh 810-esre
Dresden Freital Flöha Flöha Flöha Cranzahl
Cranzahl állomás szépen rendben van tartva, nem csoda, mivel nyáron óriási turistaforgalmat bonyolít a környék Mivel még sok időm van a mai különvonatig, Cranzahlból egy másik Desiroval visszatérek Annaberg-Bucholzba Sehma egykor raktárának rampája ma egy kisebb Trabi-gyűjteménynek ad otthont Annaberg-Buchholz Mitte megállóhelyet dísziti ez a festmény Ez pedig Annaberg-Buchholz unterer Bahnhof. Azért alsó, mert valaha egy másik vonalon volt a hegy felső részén egy felső állomás is, de mára már csak ez maradt Persze ez is egyre kevésbé viseli magán az állomási jegyeket, az épület is lassan romlik-omlik
Cranzahl Cranzahl Sehma Annaberg-Buchholz Annaberg-Buchholz Annaberg-Buchholz
Az első vágány peronja is elhagyatott, a legutóbbi felújítás után ide már sínek sem kerültek Látszik, hogy itt már nagyon vidéken járunk, sem felújítás, sem lebontás nem játszik egyenlőre, így marad a múlt őrzése A múltat őrzik a sínek is, a felújításkor bizony régi anyagot építettek be ide is, lásd ezt a 1967-es sínszálat. Persze erre alig jár már csak mozdonyos vonat, tehervonat meg végképp csak évi pár, így a terhelés nem túl óriási Persze kivételek azért vannak. Szezonban pár hétvégén közlekedik menetrend szerinti vonat is az Annaberg-Buchholz-Schwarzenberg közti vasútvonalon. Idén az egyetlen alkalom, amikor ezt dízelmozdonnyal teszik, pont ezen a hétvégén van Mivel idén először megy a kirándulóvonat Cranzahlban is, ezért előbb körül kell járni, mivel előrefelé csak Flöha van, de előbb meg kell várnunk a DB Regio járatát Itt már irányba áll a vonatunk. A Pressnitztalbahn  112 565-ösét 1973-ben gyártotta a LEW. 2000-ben állította le a német államvasút, majd 2007-ben került a Pressnitztalbahn állományába. A mozdonyt a '80-as évekbeli állapotára újították vissza, azaz visszakapott egy a gyártáskorival megegyező motort illetve újra felszerelték gőzkazánnak is
Annaberg-Buchholz Annaberg-Buchholz Annaberg-Buchholz Annaberg-Buchholz Annaberg-Buchholz Annaberg-Buchholz

    [Home] [Next] [Last]