2015.04.17-19. HU-RS Budapest-Belgrád


    [Home]    

Az áprilisi első kiruccanás célja délen van. A kiinduló pont is rendhagyó: Ferihegy vasútállomás. Ez éppen egy Szeged felé tartó IC, no nem erre várunk még Van választék mindenféle kocsiból: van koszos és kevésbé koszos A V43 1286 érkezik az Avala EC-vel. Valószínű megdöbbent a kalauz, hogy itt száll fel valaki, most én megtettem. A vonat egyébként itt gyengén volt kihasználva, ez változóan alakult, Kecskemét és Kiskunhalas között (ahol személyvonat az EC) volt a legmagasabb Miután elmaradt a jászszentlászlói EC kereszt, pontosan érkeztünk Kiskunhalasra. A Belgrád felöl jövő EC még itt sem volt sehol, itt kiderült, hogy még Kelebián áll (és még ott is állt addig, amíg odaértünk). Itt a Dombóvár felé készülődő csatlakozás látható A villamos flottából most csak vezérlőkocsikat látunk A 1286 lassan körbekocog, a depóban most csak a 215-ös Szergej látszódik
Budapest Budapest Budapest Kiskunhalas Kiskunhalas Kiskunhalas
Kelebián végül megleljük az ellen-Avalát, mely egyre halmozta a késést, még akkor is ott állt, mikor mi már elhúztunk Szabadka felé. Az útlevélellenőrzés gyorsan ment, akár 10 perccel hamarabb is elmehettünk volna. Ez a Bpmz kocsi meg nem tudom mit keresett ott, talán a másik vonatból lett kisorozva Ez már Új Belgrád állomás, ahová minden sztereotípia ellenére is percre pontosan érkeztünk Másnap nem nagyon kerültünk vasút közelébe (bár karnyújtásnyira volt egész nap), így következzen egyetlen kép reggelről, Új Belgrád állomásról Vasárnapra tova a rossz idő, a csodálatos április napsütésben gyalog sétálok be a városba. Mehetnék villamossal is, de időm mint a tenger, így kívülről látványosabb a KT4YU De persze már megjelent az új generáció is 30 darab CAF Urbos képében A 349-es kocsi az ideiglenesnek tűnő 9L viszonylaton
Kelebia Beograd Beograd Beograd Beograd Beograd
A Száva parton a Dunav állomás felé vezető vágányon van ugyan némi forgalom, de sajnos nem most Az ex-szovjet térség után itt találkozok előszőr ER9 alapú termékkel. Ez a példány jelenleg 2 pályaszámot is visel, a 94 72 0 412-001-0 mellett a 412-104-et is, ami arra utal, hoy ez egy egyike a 90-es években beszerzett példányoknak (kicsit eltérő a homlokfala is a régebbi verzióktól) A tolató feladatokat már nem az 50-es évek technologiáját tükröző Bobókkal végzik, hanem a '80-as évekből származó CKD kisdízelekkel. A 621-302 (leánykori nevén T238.0035 1992-ből) itt éppen az Újvidékre tartó IC-t tolja be (manapság ez már Flirt). Érdekes egy menetrend, előbb megy az Ivo Andric, aztán háromnegyed óra múlva egy IC... Lassan elkezdenek szállíngózni a mozdonyok is, először az újvidéki vonat kapja meg a 441-512-t Aztán az Ivo-ra érkezik a 441-603 Végül a villachi EC-re érkezik meg a 444-021
Beograd Beograd Beograd Beograd Beograd Beograd
Visszafelé is meglepően pontosak vagyunk végig, így Szabadkán a 1335-ös Szilinek nem kell várjon ránk. Mivel már Szabadkán kidobták az összes menekültet a vonatról, így Kelebián sem vesz el túl sok időt a határellenőrzés, a két kocsink az ingavonat végén már nyugodtan utazik, így kicsit alszok is rajta
Subotica

    [Home]