2015.05.28-29. PL Sokolka-Bialowieza


    [Home]    

Csodálatos csütörtöki napon folytatjuk az utunkat délre. Suwalki és Bialystok között napi 3 pár regionális és 1 távolsági vonatpár jelenti az összeköttetést. A délelőtti 10406-ost az SA133-012, elég jó kihasználtsággal, Dabrowa Bialostockán is vagy 10 utas szállt fel rá Bár két vágány van, személyforgalomra csak az épülethez közelebbit használják, a másikat nagy ritkán tehervonati kitérőnek használják. Forgalmista és jegypénztár is van, bár mindkettő eléggé feleslegesnek látszik Kilátás észak felé A Suwalkiból jövő vonal Sokolkán csatlakozik a villamosított Varsó-Minszk fővonalba. Az ST44-1099 fővárosi mozdony, ráadásul Szergejhez méltatlanul fiatal, nincs még 30 éves sem Az M62M-014 a 1099-eshez képest matuzsálem, 1972-ben került Tallinnba. 2005-ben építette le végleg az EVR és került az ugyanazon tulajdonoshoz tartozó Rail Polskához.  Ők végül 2010-ben modernizálták a mai állapotára Sokolkán egyébként nincs óriási forgalom, legalábbis így a déli órákban
Dabrowa Bialostocka Dabrowa Bialostocka Dabrowa Bialostocka Sokolka Sokolka Sokolka
Bialystokból nemcsak Sokolka felé, hanem nyílegyenesen keletre, Zubkin keresztül is vezettett egy vasútvonal a birodalomba. Az 1886-ban épült vonal 1990 után egyre kisebb forgalmat látott, majd 2000-ben megszűnt a személyforgalom idáig (határátkelő forgalom 1944 óta nem volt) Berasztavica (Belarusz) felé hivatalosan 2007-ben szűnt meg a teherforgalom, a határ túlsó felén fel is szedték a vágányokat. A valóságban a 2000-es években már alig volt errefelé bármilyen mozgás. 2006 óta Bialystok felől sem jön már semmi Fehéroroszország felé a második legnagyobb határforgalom Cisówkán át vezet. A Siemanówka víztározó környéke madárrezervátum, bár mi most a vonatok miatt jöttünk. A közelebbi vágány normál nyomtávú, a távolabbi széles Bár Siemanówka állomása nagy forgalmat bonyolít, sajnos sosem akkor jönnek a vonatok, amikor én szeretném Most van egy kis szerencsénk. A két Szergej éppen egy vonatért kocog a határ túloldalára, reméljük, hogy hamarosan vissza is jönnek majd
Zubki Zubki Zubki Cisówka Cisówka Cisówka
A vasút a víztározón nyílegyenesen vág át, végig töltésen, de hogy a víz is átjusson, építettek egy hidat is A síneken madarak is élvezik a nyári meleget Cisówkára 2004-ben érkezett az utolsó személyvonat. Bár kirándulóforgalom van, manapság a többség autóval jár, így nem érte meg a napi 2 pár kirohanós. Amint látszik a peronból, óriási vonatokat sosem vártak ide A messzi távolban felsejlik a határnál elhelyezett főjelző. Sajnos hiába vártunk, nem jött később sem semmi, csak a lengyel határőrök figyeltek fokozottan, pedig már korábban megbeszéltük, hogy nem kívánunk a határ felé kószálni Másnap Bialowiezán séta közben érintjük a régi teherpályaudvart. A vonat ami ott áll, nem megy sehova, a hálókocsik szállodaként üzemelnek A környező erdőkben kiterjedt erdei vasút hálózat üzemelt, a nyomok a mai napig megvannak, itt éppen talpfa formájában
Cisówka Cisówka Cisówka Cisówka Bialowieza Bialowieza
De van, ahol még síneket is láthatunk Bialowieza és Hajnówka között nagyvasút is van. Bár üzemen kívül, de mégis használják néha, hogy a Bialowiezán tárolt múzeumi járműveket megjárassák Bialowieza cári állomását pár éve teljesen elbontották, de most eredeti állapotában, igaz sínek nélkül építették újjá, egy újabb látványossággal gazdagítva a környéket
Bialowieza Bialowieza Bialowieza

    [Home]