2015.11.21-22. CZ Hanusovice-Hradec Kralové-Pardubice-Mlynicky Dvur


    [Home]    

November végén még aktuális egy rövid kirándulás Csehországban. A háttérben az UNESCO világörökség Olomouc belvárosa látható, előtérben a 275-ös vonalon fekvő, vidékies kisállomás Olomouc Nová Ulice Olomoucből ugrunk tovább Zábrehbe, amint látszik itt ágazik ki a villamosított 270-es fővonalból Jeseník felé egy nem villamosított vonal (vagy inkább Sumperk felé egy villamosított és abból Jeseník felé, de ezt most hagyjuk). Most egyébként vágányzárnak kéne lenni Jeseník felé, de mivel a magyar fővállalkozóval is rendelkező építő konzorcium visszalépett, mégsincs... A 362.115 Sumperkből érkezik rövidke gyorsvonatával, itt egyesül majd a Jeseník felől érkező további 2 kocsival Szlovákia felől a Regiojet EC-je közelít, mellette a CD Cargo 130.034-ese várja, hogy szabad legyen a pálya a lassabb vonatoknak is Hanusovicén szakadó esőben érkezik a már látott 750.715, meglepő módon teljes, 5 kocsis gyorsvonati szerelvénnyel Miután elment, jöhetnek a kisvonatok. Dana, azaz a 810.292 (figyelem, a 292-es vonalon vagyunk) Sumperk, míg a szomszéd pardubicei kerületből érkezett 814.085 Letohrad felé veszi az irányt
Olomouc Zábreh na Morave Zábreh na Morave Zábreh na Morave Hanusovice Hanusovice
Letohradba viszont nem érkezik meg, mivel pár állomással korábban, Dolní Lipkán át kell szállni a 810.630-ra. Az átszállásra volt 2 perc, amit egyedüli utaskéne sikerült abszolválni. Középen a Hradec Kralové felé induló sebesvonat áll, 2 részes motorvonatként. Sok utas nem volt szombaton délben sem, a középső kocsiban egészen a végéig alig két tucatnyian voltunk Königgrätzből a 441.012-es Párduc repít majd át a szomszédos Pardubicébe. Az ütemes menetrend betartásának hamarosan nagy lökést ad, hogy végig használható lesz a nemrégen kiépített második vágány, illetve az emelt pályasebesség Egy kis dízel csendélet a villanyos állomáson Helma Nymburk, Lysa nad Labem felé készül egy személyvonattal Olyan jól jövünk, hogy Pardubicén még elcsípném a Graz felé menő Railjetet, ha megállna Ústi nad Orlicin, de mivel nem teszi, még várnom kell Érkezik a következő Párduc, sebesvonatként Jaromerből
Hanusovice Hradec Kralové Hradec Kralové Hradec Kralové Pardubice Pardubice
Kolín felől érkezett ez a narancs pár, hogy aztán irányt váltva, Hradec felé folytathassa az útját. Pardubice egyik nagy rákfenéje, hogy A Chrudim-Hradec Kralové vonalra csak egyetlen irányból lehet rámenni, miközben legalább Chrudim felől szükség lenne még egy lehetőségre. Tervek vannak gazdagon, csak a pénz hiányzik mindig Az AWT más párosa is érkezik egyidőben, ez a Kandúr páros egy iparvágányról érkezett és a változatosság kedvéért mozdonyvonatként távozott Kolín felé A KDS 721.517-ese a kép készítésének időpontjában kereken 50 éves volt. A (nem) kicsit Blonskira hasonlító festést a nymburki DPOV követte el, minő véletlen, hogy a ZSSK Hektorjai is ott kapnak felújítást mostanában A 150.203-as rendes ablakos kocsikkal érkezik Uherské Hradiste felől Én annak a párjával jöttem Ústi nad Orlícibe. Az állomás már teljesen megújult, a parkoló eltűnt innen és átkerült a túlpartra Most óriási kövezett sétatér választja el a fővonalat a letohradi perontól, ahonnan többnyire dízel járművek indulnak
Pardubice Pardubice Pardubice Pardubice Pardubice Pardubice
Mlynicky Dvur, végállomás. Alig 4 kilométerre van a vonal vége, az egyetlen nagyobb hely a környéken, Stity, de a vonat nem megy el odáig, mivel az már egy másik helyhatósághoz tartozik. Ezért aztán a vonatok itt, a minimális forgalommal bíró megállóhelyen fordultak vissza. 2016-ban annyival javult a helyzet, hogy egyes vonatok már végigmennek, de még közel sem mind A mai utolsó kép Dolní Lipkán esik meg. A helyi csomóponton már sok éve megszűnt a fűtőház, ma már szolgálat sincs az állomásépületben, csak a két végponti váltóállító pontok üzemelnek. Az egyre hűvösebb időben várom a Hanusovice felé tartó utolsó vonatot, amin összesen hárman foglalunk helyet: a mozdonyvezető, a kalauz és én Egy kis bónusz vasárnapról: Kúty (Jókút) állomása manapság elég jól megtelik magánvasúti gépekkel, ma a kék ODOS dominál, de az AWT sem szégyenkezhet A szlovák oldalon a CRW román eredetű 241-ese mellett az Express Group 242-ese parkol Végül pedig a 42-es Bagett robog el Skalice (Szakolca) felé
Mlynicky Dvur Dolní Lipka Kúty Kúty Kúty

    [Home]