2016.07.30-31. PL+SK Lupków+Lucivna


    [Home]    

A 2016-os év nagy újdonsága volt, hogy visszatértek a vonatok a Zagórz-Lupków vonalra és a korábbitól eltérően már egészen Lupkówig járnak (2017-re meg már egészen Mezőlaborcig). Én most Nowy Lupków állomáson várom a Sanokból érkező vonatot, de addig még van idő körülnézni. A felvételi épület egész csinos, de sem jegykiadás, sem szolgálat nincs A vágányokat viszont egész szépen kitakarították, így láthatóvá váltak a kisvasúti sínek és az átrakó is 3 nagyvasúti kocsi is került ide, leginkább hétvégi házat váltanak ki vele Az egykori varsói szalonkocsikból jó szállást lehet majd építeni De már érkezik is a vonat. Az SA134-029 szinte teljesen tele van, csak az itt leszálló 2 tucat utas miatt találtam ülőhelyet a maradék pár kilométerre Itt már a kerékpárosok is leszálltak, az utasok nagyobbik része már szétszéledt. Sokan a határalagút felé vették az irányt, mások a közeli hegyek irányába indultak
Nowy Lupków Nowy Lupków Nowy Lupków Nowy Lupków Nowy Lupków Lupków
A kétrészes motorvonat cseppet sem tűnt túlzásnak, ráadásul a melegben a klimatizálás is jól jött. A régi mozdony+kocsi kombinációnál mindenképpen gyorsabb és kényelmesebb az utazás, az egyetlen hátrány, hogy nem lehet kilógni az ablakból Az őrházban a sanoki végen már nincs szolgálat, a motorvonathoz nincs szükség váltóállításra, ha meg kéne, akkor ahhoz elég a szolgálattevő is Gyalog indulok vissza Nowy Lupkówba, mivel a vonatig még van 6 óra, addig nem jön semmi ezeken a síneken Nagyon idilli vasútvonal, a 30-40-es tempó itt nem zavar senkit Az előjelző Lupków felé. A főjelzőig még van 2 ismétlőjelző, de azok a növényzettől már alig láthatóak Csoda, de a biztosító berendezés még mindig működik, pedig az ilyen vonalakon inkább kikapcsolják, vagy leszerelik
Lupków Lupków Lupków Nowy Lupków Nowy Lupków Nowy Lupków
Ez már Nowy Lupków bejárata. A váltó még működik, erről tolták be az állomásra a már látott vasúti kocsikat Vissza a szlovák oldalra. 2016-ban idáig volt csak forgalom Homonna felől, napjában pár vonat jött a mezőlaborci városi megállóhelyig. Nagy forgalma ennek sincs, főleg így hétvégén. A szolgálati lakás erkélyéből már fa nő, szolgálat sincs évek óta Pont ekkor érkezik a 861.018, 1 utassal. Visszafelé ketten szállnak itt fel, a jegyvizsgáló feladata visszafelé bejelentkezni az épületben lévő telefonon, aztán már mennek is vissza a nagyállomásra Délután még benézek a homonnai pályaudvarra, ide éppen az első szériás 861.003 érkezett nemrég Másnap már indulok haza, az egyenes út helyett inkább a Szepesség irányába. Egészen Poprádig esik az eső, pár kilométerre odébb, Lucivnánál már süt a nap. A korábbi épület már a múlt, csak a tábla és mögötte a kupac mutatja hogy nemrég itt még őrház és pénztár volt Érkezik egy Pozsony felé tartó gyorsvonat, csupa minőségi kocsival
Nowy Lupków Mezilaborce Mezilaborce Humenné Lucivna Lucivna
Az ellenvonat az akkor még járó Regiojet IC, a 206-os Garfielddel az élén Kicsi odébb egy újabb gyorsvonat, az első kocsi a korábbi évekből maradt Horálky reklámos kocsi (egy gyorsvonat viselte ezt a márkanevet) Újabb ugrás, a 170-es vonalra. Itt újra rosszabb az idő, de a 757.014 szerencsére még az eső előtt érkezik Cremosne állomásra És végül az utolsó kép Felsőstubnyáról. Így vasárnap minden kihalt, csak 2 ablakos szerelvény alszik itt, várakozik a hétköznapi nagyobb forgalomra
Lucivna Strba Cremosne Horna Stubna

    [Home]