2016.09.22-24. LT-PL Rykintai-Sestokai-Sokolka


    [Home] [Next] [Last]

A következő napokban a vasút inkább mellékszál, de azért mindig jut rá egy kis idő. Itt Kaunas és Vilnius és között járunk Rykantai közelében. Sajnos a vágányok többnyire töltésen futnak itt és magaslat nem igazán van, így igazán jó képekre nincs lehetőség. Az ER20-003 éppen akkor érkezik, amikor én is a pálya mellé, úgyhogy itt még esélyem sem volt jó helyet kereseni A 2M62M-0566 nyugat felé halad Ez a rövid háromrészes DR1AM Siauliai felé halad nem túl nagy sebességgel. A dízeles vonalakon még ma sincs feszes menetrend, mindig van elég tartalék egy nagyobb késés eltüntetésére is A Kaunas felé tartó 9-es Elefánt lényegesen gyorsabban jön, pedig nemrég indult el a közeli Rykantai megállóból Vilnius felé a 10-es emeletes érkezik. A nap nem volt velem, többnyire rosszkor ment el Ezt a kelet felé haladó dupla-Szergej még megvárjuk, aztán indulunk tovább
Rykantai Rykantai Rykantai Rykantai Rykantai Rykantai
Rykantai megállóba csak azért nézek be, hogy megnézzem a menetrendet, mikor jön valami. Amikor látom, hogy most jó darabig semmi, feltűnik a Kalinyingrád-Szentpétervár expressz, a TEP70BSz-004-el az élén Pénteken már Vilniustól keletre járunk. Míg korábban csak Vilnius és Kaunas között volt villamosítva a pálya (kizárólag a személyforgalom miatt), addig ma már Minszk felé is feszül a drót (bár 2016-ban még nem volt üzembe helyezve). Az egyre élénkebb személyforgalmat itt is emeletes vonatokkal tervezik kiszolgálni - majd ha egyszer a belarusz oldalon is kész lesz a villamosítás Nem, ez nem egy ötrészes Intercity motorvonat, hanem a 2-es és a 6-os frissen mosva tart a depóból a főpályaudvarra. A felvezető a 6340-es remot Dongó Sok idő nincs nézelődni, mivel máris érkezik (vagy halad át) a minszki expressz. Korábban 3-4 kocsit vonszoltak a TEP60-asok vagy 70-esek, ma már mindkét oldalról a motorvonatok dominálnak Közben útnak indul a Skoda konvoj is A TE 757 nem közvetlenül a vasútra emlékezik, hanem a 300.000 Szibériába elhurcolt litvánra, akik itt szálltak fel vagy haladtak át a kelet felé tartó vonatokra
Rykantai Saduniskes Naujoji Vilnia Naujoji Vilnia Naujoji Vilnia Naujoji Vilnia
A rövid litván kiruccanás vége felé járunk. Sestokai korábban az átszállóállomás volt a lengyel és a litván vasút között, ma már csak a konténerátrakó működik, a személyforgalom még kisebb mint korábban, lévén a szélesnyomtávú személyvonatok már nem jutnak el ide Pedig készítettek nekik peront, igaz csak rövid motorvonatokra van méretezve A 1150-es Szergej heti 3-4 vonatpárt továbbít pár kilométeres távon, így nincs agyonhasználva. Az itt szolgáló Szergejeket egyébként rendszeresen cserélik, a széleseket már rutinszerűen szerelik át normálnyomtávúra Kicsit visszamegyünk Marijampole felé a nyíltvonalra. Már közelít a Kaunas-Bialystok személyvonat, nagyon kényelmes, 50-es tempóban. A távolban látszik Pograntiskiai egykori megállója, melynek ma is van egy kis peronja: a széles nyomtáv mellett Az SA133-020 még hosszú út előtt áll, de legalább az utasokat nem terhelik agyon: az egész vonaton nem számoltunk meg 5 embernél többet Az átjárő előtt 10-re kell lassítani, mivel (akkor még) nem működött a biztosítóberendezés
Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai
Haladunk vissza Lengyelhon felé. Mockava az üzemváltó állomás, itt veszik át a litván gépek a tehervonatokat a lengyelektől (a személyvonatok természetesen továbbmennek, de innentől litván pilótával). Korábban itt volt egy üzemanyag átfejtő telep is, amit az átépítéskor leromboltak, most viszont egy sokkal grandiózusabb épül a helyébe Már érkezik is a következő, Kaunasba tartó személyvonat Személyesen az SA133-001 érkezik. Ez a PESA sínbusz ekkor már 10 éves volt, és bár korábban is ezt az alapfestést viselte, a sakktábla mintát csak nemrég kapta meg Suwalki állomás csendes, csak ez a két magánvasúti Sulzer parkol itt Jó 20 perc késéssel érkezik Krakkó felől a TLK. A késésre okot a vonógép szolgáltat: a közel 50 éves SM42-es nem tudja sem azt a dinamikát, sem az a végsebességet produkálni, mint az eredetileg ide tervezett cseh Búvárok A vízház még megvan, de már régóta nincs használatban
Mockava Mockava Mockava Suwalki Suwalki Suwalki

    [Home] [Next] [Last]