2016.10.13. GB Wilmslow-Shrewsbury


    [Home]    

Nagy Brittaniában többnyire advance jeggyel utazok, mivel így igazán alacsonyan lehet tartani a költségeket. Ennek megvan az a hátránya, hogy vonathoz vagyok kötve, ami néhol kockázatos. Itt óriási a szerencsém, a repülő Budapestről fél óra késéssel indul, míg Manchesterben a repülőtéren pont ennyi időm lenne átszállni a vonatra... Érkezéskor még mindig 20 perc a késés, ráadásul óriási a sor a bevándorlásnál... Így aztán pont 5 perccel a tervezett indulás után érek ki az állomásra, de minő szerencse, a vonatom is késik 10 percet, így pont elérem ezt a Northern 323-ast, ami Crewe felé halad. Az útiterv szerint én csak Wilmslowig jövök vele, itt kell átszállni másik vonatra Wilmslow elágazóállomás Manchester elővárosában, szerencsére most maradt némi időm nézelődni (az előre megváltott jegyek felvétele mellett az automatából) Crewe a vasút szempontjából mindig is fontos volt, sok vonal fut be ide és ennek köszönhetően elég nagy fűtőház épült itt. Ma már többnyire múzeum, rengeteg látnivalóval, talán egyszer lesz időm itt is eltölteni egy kis időt De most irány Wales. Shrewsbury ugyan még Anglia, de a legfőbb szolgáltató a walesi ATW, mely az állomást is üzemelteti. Több irányból futnak be ide vonatok, ez a 175-ös, amivel én jöttem Manchesterből jött Birminghambe a London Midland társaság Turbostarjaival lehet eljutni óránként egyszer Az állomás a felvételi épülettel egyetemben 1848-ban épült, a 1900-as évek elején egy új szinttel bővítették: lefelé
Wilmslow Wilmslow Crewe Shrewsbury Shrewsbury Shrewsbury
Erről a tehervonatról pont lemaradtam, de ez is mutatja, hogy van itt azért teherforgalom. Sőt, a vonatban volt kontinentális kocsi is, nemcsak szigeti Shrewsbury tele van fákkal, ennek következében mókusokkal is, amik a Severn fölötti átjárásra a hidakat veszik igénybe Az érkező, ezúttal 3 részes 170-es mögött két műemlék látható. A Shrewsbury apátság előtt a világ ma még működő mechanikus váltóállító tornyát láthatjuk Kétóránként egyszer az ATW is járat vonatokat Birminghambe, melyek egy része folytatja az útját az Ír tenger partjára,  Aberystwythbe és Pwllhelibe A másik irányból már érkezik az ellenvonat, mely útközben egyesült (egy 3 perces megálló keretében, itt nem kell negyed óra hozzá) A vonatok kedvéért nap is kisütött kicsit
Shrewsbury Shrewsbury Shrewsbury Shrewsbury Shrewsbury Shrewsbury
Aberystwythben sajnos nagyon rövid a fordulóidő, így éppen arra volt időm, hogy kiszaladjak a tengerhez, meg vissza. Szemben jobbra egy siklóvasút megy fel a sziklára, mely éppen 120 éves Vissza Shrewsburybe. A Virgin Trains vonatai 2014 óta naponta kétszer jelentenek közvetlen kapcsolatot Londonnal Délután ismét élénkül a forgalom, az órás pókokba egyre jobban telt vonatok futnak be A vasútállomás épülete a várkastélyból nézve Az állomás átellenes oldalán egy csonkavágány található, mely eredetileg rabszállításra  szolgált, a szomszédos börtönből raktak itt vonatra rabokat, az építés és az első világháború között, a magas fal is ebből az időből származik. A háttérben egy 66-os indul éppen tehervonatával Végül egy külső kép a Severn folyó felett átívelő vasút hidakról, mivel itt mindjárt kettő is van egymás mellett, hogy elférjen a 8 vágány és a 2 peron is rajtuk
Aberystwyth Shrewsbury Shrewsbury Shrewsbury Shrewsbury Shrewsbury

    [Home]