2016.11.12-13. CZ-PL-SK Sumperk-Klodzko-Zábreh-Sekule


    [Home]    

Sumperk az olomouci kerület negyedik legnagyobb városa, egyben vasúti csomópont is. Pár éve befejeződött a villamosítás Zábreh így a prágai fővonal felé, ennek köszönhetően gyors és átszállás mentes lett a kapcsolat Olomouccal. 2012 óta vannak a síneken 3 részes 640-es motorvonatok, bár Krystinka ekkor még járt, de 2017 év elejétől több hibával leállt és év végéig még mindig nem tudott újraindulni... Sumperkből egy mellékvonal vezet Kouty felé, ahol a 2016 decemberi menetrendváltásig az Arriva szolgáltat Zeleznice Desna márkanév alatt. Az alacsony kihasználtságú járatokon saját tulajdonú 810-esek üzemeltek, ezeket 2017-ben eladták más vasútvállalatoknak (a 141-est éppen a vasúti biztosító berendezésekkel foglalkozó AZD-nek) Persze a CD is küld ide régi járműveket, a 460.016-os bizony már elmúlt 40 éves A megbízó a régi szolgáltatót is nyomta, hogy vegye már fel az elektromos üzemet, ezért szereztek két kocsit az anyacégtől (DB) és egy mozdonyt az utolsó pár hónapra. A 140.079-5 ekkor már 58 éves volt!, de a bevetés előtt egy alapos felújítást azért kapott (talán utoljára) Ugorjunk át a hegyeken Hanusovicébe. Innen tovább Jeseníkig vágányzár van, ezért itt végállomásozik minden vonat. Ez a vasútépítés volt, amit meglepetésre egy magyar cég nyert el, de a munka elkezdése előtt kiderült, hogy mégsem képesek elvégezni (tovább öregbítve a magyar vasútépítés hírnevét külföldön) Tovább ugrunk a hegyeken át Lengyelországba, Klodzkoba. Wroclaw és Csehország között stratégiai csomópont, több csatlakozó vonallal és rengeteg járművel. Többek között a prototípus PESA Gama is itt pihent, ekkor éppen a Pól-Miedz Trans színeiben, bár előtte és utána is a PKP Intercity igényeit elégítette ki (de tesztelte szinte az összes jelentős lengyel vasútvállalat)
Sumperk Sumperk Sumperk Sumperk Hanusovice Klodzko
A PKP Cargo éppen nem, ők a régi megbízható járművekben hisznek Az EN57-1751 még nincs 30 éves se és megtévesztő festése ellenére nem a Koleje Dolnoslaskie, hanem a Polregio tulajdona (régebben PR néven futottak) Az Orion Kolej nagy erőkkel képviselteti magát az állomáson, régi, új (felújított), dízel, villamos, minden van itt Az M62-1296 eredetileg észt mozdony volt, onnan került Lengyelhonba Az EU07-141-et a PKP Intercity 2013-ban selejtezte, azóta egy mozdonyfelújítással és bérbeadással foglalkozó cég tulajdonában van Lengyelországból visszatérünk Csehországba (pontosabban Morvaországba). Zábrehben csatlakozik a fővonalra a jeseníki és a sumperki vonal, továbbá van helyi ipar is, ami gondoskodik teherforgalomról. Ennek köszönhetően az állomáson 2 tartalék is van, közülük most éppen a 742.147 tolat
Klodzko Klodzko Klodzko Klodzko Klodzko Zábreh na Morave
A Regiojet vonata indul Prága felé Másnap dél felé indulok. Prostejovba érkezik a 812.244, mellette a Hanzalík 749-ese, ami ásványvizet hoz kétnaponta Karlovy Vary mellől, így napi 15-20 kamionnyi forgalomtól megmentve az utakat A mozdony a festés ellenére már nem Hanzalík tulajdon (lévén a cég csődbe ment), azóta kézről kézre jár, de a munka fix marad Még tovább megyünk dél felé, már Sekulénél (Székelyfalva) járunk, ez pedig egy Jókút (Kúty) felé tartó személyvonat Nappal szemben érkezik egy AWT konténervonat, dupla Búvárral Aztán jön a Varsovia EC, még orosz hálókkal a végén
Zábreh na Morave Prostejov Prostejov Sekule Sekule Sekule
Még egy kis magánvasút, a Loko Train Vectronja halad át Végül pedig jöjjön egy ex-bolgár Plehács, a 044.071-6 a ZOS Zvolen színeire festve, de már az RTI tulajdonában
Sekule Kúty

    [Home]