2017.05.14. GB Inverness-Aviemore-Broomhill-Inverness, Strathspey Railway


    [Home] [Next] [Last]

A vasárnap reggelek hagyományosan lassan indulnak a brit vasutakon. Ez a nap sem kivétel, de némi különlegességet azért tartogat. Az invernessi pályaudvaron egy különleges szerelvény várakozik, a Colas Rail mérővonata Ennek a szerelvények köszönhetően száműzve lett a Far North Line-on Thursoba induló vonat. A 7-es vágányt egyébként nem nagyon használják, de most jól jött, hogy van A Colas Rail immár 50 év feletti Traktorjai némileg felújítva és modernizálva látják el a pályások számára nélkülözhetetlen szolgálatot Én viszont dél felé megyek most. Bár megfelelő mennyiségű tároló vágány van az állomáson, mégis inkább a pályaudvar területén tartják a legtöbb szerelvényt: innen egyszerűbb indítani őket Én a Virgin Trains East Coast Londonba tartó szerelvényével megyek, no nem messzire, csak egyetlen állomásnyit Aberdeenbe a sor elején álló 170-es készült. Az utasoknak eddig 4 szerelvényt kell végigsétálniuk. Bár elég világosan volt kiírva, hogy a legelső vonat indul, a többség végignyomkodta a hátul álló szerelvények nyitógombjait is...
Inverness Inverness Inverness Inverness Inverness Inverness
Ez már a mai cél, Aviemore. Ezen a helyen 1863-ban épült vasútállomás, ez a mostani 1898-ban készült el. A VTEC vonatán étkezőkocsi is van, pont ez áll előttünk balra Az egykori Inverness and Perth Junction Railwayt, ami Forresbe és Elginbe vezetett 1965-ben zárták be. A Strathspey Railway 1978-ban támasztott fel ebből 16 kilométert Az első (és jelenleg egyetlen) állomás Boat of Garden. Eredetileg elágazóállomás volt, de az 1965-ös bezárásokkal elvesztette a szerepét. Jelenleg itt tárolják a feltámasztásra váró kocsikat Egy jó régi kocsi Az állomást az 1904-es formájának megfelelően állították helyre. Mint minden rendes vasúton, itt is eleget áll a vonat, hogy az utasok meglátogathassák a szuvenírboltot Megérkeztünk a jelenlegi végpontra Broomhillbe. Ez valamikor csak megállóhely volt, ezért a megálló után építettek körüljárási lehetőséget. Tervek a hosszabbításra vannak, csak pénz nincs. A vonatunk egyébként olyan 20%-ig telt meg így májusban is, dacára a 15 fontos retúr jegyárnak (de szerencsére kaptam 10% kedvezményt a nagyvasúti bérletre, még akkor is ha az erre a napra nem volt érvényes)
Aviemore Aviemore Boat of Garden Boat of Garden Boat of Garden Broomhill
Mögöttünk a helyes kis megállóhely Mozdonyunk a 828-as pályaszámot viseli és 1899-ben készítették. A Caledoninan Class 812-es 96 darabos sorozatából ez az egyetlen túlélő, éppen 2 hónapja készült el a teljes felújítása Kilátás a parkolóból Egyes vonatok étkezőkocsit is továbbítanak, ahol természetesen fogyasztani is lehet (bár többnyire itt is a sör fogy) Visszaúton Boat of Garden állomáson
Broomhill Broomhill Broomhill Broomhill Broomhill Boat of Garden
A már majdnem 60 éves 117-es motorvonat üzemképes, de nem nagyon használják, mert errefelé a gőzösre van kereslet. A korához képest meglehetősen sok, 12 darab maradt meg ebből a sorozatból, nagyon jó üzemkészségének köszönhetően, no meg annak is, hogy egészen 2000-ig használták őket A 107-es osztályú motorvonatok egész életükben Skóciában szolgáltak, innen is mentek nyugdíjba 31 év szolgálat után 1991-ben. Ez a példány hamarosan felújításra kerül, így újra autentikus helyijáratokat lehet majd csinálni vele Visszaérünk Aviemoreba. Itt van a felújító és karbantartó műhely is, itt találjuk az igazán értékes járműveket. A két nagydízel 27-es és 31-es osztályúak, mindkettő 145 km/h-ra képes Nagyon autentikus állomástábla A 828-asnak véget ér a munka mára, mehet a depóba A 46512-es indul a következő körre. Ez a 2 2-6-0 osztályú mozdony alig idősebb, mint az előbbi dízelek, 1951-ben épült, de alig 13 év szolgálat után már ki is szorították a dízelek
Boat of Garden Boat of Garden Aviemore Aviemore Aviemore Aviemore

    [Home] [Next] [Last]