2017.05.17. GB Edinburgh-Kirkcaldy-Stirling-Balloch-Kilmarnock-Carlisle


    [Home] [Next] [Last]

Szerdán végre tökéletes májusi nap köszöntött ránk. Csivitelnek a verebek, napsütésban úszik a edinborói vár és alatta bal sarokban pedig csendben futnak a vonatok A Wawerley pályaudvar elővárosi része a peronzár mögött van, így ide ritkán tévedek, csak akkor, ha errefelé szól a jegyem Érkezik egy Turbostar Glasgow felől A mai első úticélom a Fife Circle vonal. Edinburghből indulva ez olyan elővárosi kör, melynek végállomása Glenrothes with Thorntonban van, de két vonalon lehet eljutni és a vonatok egy része az egyik megy fel, a másik le. Itt éppen a Forth vasúti haladunk át, szemben a régi, mögötte az új közúti híd (itt még minden forgalom a régin zajlott, de 2018 elejétől már csak a tömegközlekedési járművek hajthatnak át rajta) Idáig a 158 730-al jöttem. A laza menetrendnek köszönhetően bőven volt időm felmenni a felüljáróra és több képet is próbálni róla Kirkcaldyban már a másik vonalon tart visszafelé a 158 869 amivel idáig jöttem. Glenrothes nem nagy szám, bár kétvágányú a vonal, a forgalom 90%-a az egyiken zajlik és ott sincs irányváltás
Edinburgh Edinburgh Edinburgh North Queensferry North Queensferry Kirkcaldy
Kirkcaldyba érkezik a VTEC London-Aberdeen expresszjárata Elöl-hátul dolgozik a HST 43-as vonófej A következő átszállópont Perth állomás. A 158 721 a 7-es vágányon rakott le, innen az 1-esre kell átsétálni, ami elég messze van, de most legalább van idő átszállni Csúcsidőben bevethető az 5-6-os vágány is, de szerintem inkább csak éjszakai tárolásra és indításra használják őket Stirlingbe a 170 404-es hozott. Nagyon kedves vidéki állomásnak tűnik, bár az évi közel 2,5 milliós utasszám azért mást mutat. Glasgow felől meg is érkezik a drót 2018-ban, tovább javítva a vasút hatékonyságát Nagyon hangulatos errefelé vonatozni, a stirlingi várból pont elcsípek egy észak felé tartó szerelvényt
Kirkcaldy Kirkcaldy Perth Perth Stirling Stirling
Egy szűk glasgowi átszállás után megérkezek Balloch állomásra. Balloch jelenlegi állomása nagyon új, nincs még 20 éves, bár alig 500 méterrel költözött csak el a régi helyéről: így fel tudtak hagyni egy közúti kereszteződést Sok idő nincs nézelődni Ballochban (pedig lenne mit), de máris indul vissza a vonat. Kicsit szűk az átszállás Dalmuirban Glasgow felé, de szerencsére ez innen induló szerelvény, így megvárja az átszállókat Innen egy nagyobbat ugrunk, Kilmarnockba. Itt már jártam, most újra megnézhetek egy szép hármas együttállást Kilmarnockban járműjavító is működik, kellő érdekes vasúti képről gondoskodva, de az erőmű is kap ide szenet, emiatt tehervonatok is járnak erre Kilmarnockból most dél, Anglia felé veszem az irányt. Arra vezet a kerülő fővonal Carlisle felé, amit elég sokszor használnak, ha a közvetlen fővonalon Carstairs felé valami probléma van Hosszú, de szép utazás után érkezek meg Carlisleba. Amint leszállok, máris érkezik egy kirándulóvonat, rengeteg, többnyire nyugdíjas utassal
Balloch Dalmuir Kilmarnock Kilmarnock Kilmarnock Carlisle
Engem a 156 435 hozott. Utas nem sok volt, ha nem lenne stratégiai jelentősége, valószínűleg már régen bezárták volna Észak felé tartó Pendolino Egy DRS készenléti 57-es dízelmozdony De még nincs vége az esti shownak, érkezik egy két 86-os villamos mozdonnyal vontatott konténtervonat is. Ez a sorozat Kelet-Európában is ismerős, Bulgária mellett a Floyd révén Magyarországra is jutott belőlük (végül is alig 50 évesek, nem lógnak ki a Szilik közül) Carlisle nagy állomás, így este is van forgalom rendesen Elmentek a konténerek érkezik egy ritka szóló motorvonat
Carlisle Carlisle Carlisle Carlisle Carlisle Carlisle

    [Home] [Next] [Last]