2018.03.08-11. GB Manchester-Whitehaven-Liverpool-London


    [Home] [Next] [Last]

Közép Európa után jöjjön megint egy kis Britannia. Az érkezési pont a manchesteri repülőtér, ahova időben érkezek, így még van időm körülnézni. A repülőtéri villamos az indulása után a belváros szélén lévő Cornbrookig ment, aztán hosszabítottak eggyel bejjebb, Deansgateig, most már egészen a távolabbi nagy pályaudvarig, Victoriáig jár 2018 elején még az Arriva üzemeltette a wlaesi vonatokat, év végén viszont új üzemlető érkezett, a Keolis Amey képében. Ez a vonat mondjuk nem jut el Walesig sem, Chesterben van a végállomása Engelm a belvárosba a Northern Prestonba tartó 156-osa visz be Másnap reggel észak, Carlisle felé vesszük az irányt. Manchester Oxford Road állomásra időben érünk ki, így van még idő kicsit nézelődni Reggel bármilyen kapacitás is kevés lenne a bejáróknak, így folyamatos kritika éri a Northernt a rövid járművek miatt. Részben ez azonban nem az ő hibájuk, a késésben lévő villamosítás miatt kénytelenek minden dízel járművet hadra fogni ami elérhető, ez azonban kevésnek bizonyul, míg a máshonnan átvett villamos motorvonatok a depókban árválkodnak Edinburgh felől érkezik a Transpennine Express Siemense
Manchester Manchester Manchester Manchester Manchester Manchester
Carlisle felé Prestonban át kell szállnunk, a Northern csak idáig hozott minket A túloldalon egy villamos motorvonat indul dél felé A mai cél a Cambrian Coast Line, ahol hétköznap még járnak mozdonyos szerelvények Carlisle és Barrow, néha Lancaster között. Most viszont a legnagyobb meglepetésemre már itt, Prestonban találkozunk a 37-essel és szerelvényével Carlisleba kicsit sietve értünk oda, így a tervvel ellentében nem álltunk meg itt, hanem azonnal indultunk tovább a partra, Whitehaven felé Whitehaven egy kellemes part menti üdülővároska, valaha Nagy Brittania egyik legnagyobb forgalmú kikötője, ma már vasútból is alig maradt. Kicsit késtünk idáig, mivel az ellenvonatra várni kellett, ami itt nem ritka, mint ahogy a járatkimaradás sem, a nem túl magas szintű járműkarbantartásnak köszönhetően Enniy váró van. A kijelző éles napfényben nem látható valami jól
Preston Preston Preston Carlisle Whitehaven Whitehaven
Séta közben nagy röfögést hallunk, amint észak felé tart a Prestonból induló vonat. Ezúttal már két mozdony van a vonaton, ami nem túl jó jel Nem vagyok benne biztos, hogy ennek a vonatnak szóló motorkocsinak kéne legyen, legalábbis az utasok száma alapján. Balra egy csonkavágány, ahol a Carlisletól idáig jövő vonatok végállomáshatnak. Sokáig vasárnap egyáltalán nem volt innen délre forgalom, szombaton is alig, akkor csak idáig jártak a vonatok. 2018 májusától viszont vasárnap is járnak már végig a parton a vonatok A korábbi üzemszünet egyik oka, hogy Millom és Whitehaven között a biztosító berendezés teljesen manuális, minden jelzőt, útátjárót emberi erővel kell üzemeltetni, ami elég drága dolog. A mai napig este fél 8 után nincs már vonat, hogy ne kelljen több műszakot fizetni a munkaerőnek... Megjött a mi vonatunk, ami Lancasterig visz, pár perc késéssel. Ennek mozdonyos vonatnak kellett volna legyen, sajnos a borult fordák miatt egy 142-153-as páros érkezett, összesen 3 egységgel A vonat kis késsel ért Lancasterbe, így nem volt sok időnk átszállni, az utolsó kép így Prestonban készült, Lancester és Preston között a Virgin hozott el. Whitehavenből Manchesterbe, igaz jó lassú Northern járatokon ketten összesen 7,25 fontért jöttünk le, ami a 4 órás és több mint 200 kilométeres útért egészen nevetséges összeg (kb. 2700 forint, a normál ár ennek 10x-e) Szombaton végleg elhagyjuk Manchestert, előtte viszont még kicsit villamosozunk
Whitehaven Whitehaven Whitehaven Whitehaven Preston Manchester
Mire kiérünk az Oxford Road állomásra, kiderül, hogy nem csak a MU-Liverpool focimeccs borítja fel a két város életét, hanem egy öngyilkos is, így lebénítva a forgalmat. Az ATW vonata nem Liverpoolba megy, így az nem is késik Ez lett volna a mi vonatunk, de ez el se indul, átküldtek egy már amúgy is sokat késő másik Northern vonathoz (csak erre a társaságra érvényes jegyünk volt). Azonban az a vonat sem indult el 10 perc után, így... Végül a Transpennine Express vitt el Liverpoolba. Igaz erre nem volt érvényes a jegyünk (de most kivételesen elfogadták) és más útvonaton is jött, de legalább alig késtünk. A vonat két 3 részes egységből állt, az elsőn állóhely sem volt, a hátsó legvégében még 4-es ülés is jutott nekünk Birmingham-Liverpool járat Minket ez a Pendolino visz el Londonba A szomszédban egy nosztalgia vonat 57-ese pöfög békésen
Manchester Manchester Liverpool Liverpool Liverpool Liverpool

    [Home] [Next] [Last]