2019.05.03-05. PL-CZ-SK-AT-HU Kraków-Katowice-Bohumín-Bratislava-Parndorf-Komárom


    [Home] [Next] [Last]

Lengyelország lendületben, azaz a közel 70 évi leépülés után a 2010-es években nagyon beindult a vasútfejlesztés. Nemcsak modernizálják a meglévő vonalakat, de régi, már bezártakat is újranyitnak. A krakkói főpályaudvaron most csak felújításról van szó, ami erősen korlátozza a helyi közlekedést Az itteni vajdaságnak saját vasúttársasága van, saját járművekkel. Ez az Impuls most talán éppen Wieliczka felé menné, ha lehetne, de mivel most le van zárva a vonal, ezért itt pihen A Krakkó-Katowice vonal évtizedeken át csak lépéstempóvan volt használható, ezért a gyorsvonatok sokáig kerülőúton jártak. Még 2019-ben is, ugyanis a fél évtizedes felújítás ekkor még nem fejeződött be, személyvonatok viszont már jártak. Egy ilyenből sikerült kiszúrni egy Newag által modernizált TEM2-est, mely ma 15D számra hallgat Legutóbb még busszal volt a legjobb utazni a két város között, most viszont kényelmes és olcsó alternatívát jelentett ez a Pesa motorvonat. A személyvonat igazi hosszútávfutó, Rzeszówból jött idáig A Szliéziai vajdaság is saját vasúttársasággal rendelkezik, bár az eleje nem indult szépen, 2019-re már egészen utolérték magukat. Vadonatúj Pesa motorvonatokkal (a jobb oldali ekkor még csak 2 hónapos) egyre jobb szolgáltatást tudnak nyújtani és az utasok is kezdenek visszatérni A hosszú motorvonat Tychybe indul. De nem csak a fővonali állomást éri el, hanem a város központához közelebbi frissen reaktivált állomást is kiszolgálja
Kraków Kraków Trzebinia Katowice Katowice Katowice
Rövidebb párja Chalupkin keresztül Bohumínba indul, mellette a cseh Búvár viszont helyben közlekedik, nem megy még haza Bohumínba érkezve pár percre még a nap is kisüt A Bécs/Budapest-Lengyelország távolsági vonatok itt gépcseréznek, többnyire EP09-re vagy EU07-re. Ekkoriban még Zebrzydowice felé érték el Katowicét, de 2019 decemberétől áttértek Chalupky-Rybnik felé A cseh személyszállító vasút igáslovai évtizedeken át a Skoda különböző mozdonyai voltak, manapság a motorvonatok egyre több területet elhódítanak tőlük A 111-es Vasalóra és a 754-es Búvár is marad még egy darabig, egyiknek sincs még váltótípusa Ezzel szemben a Banánok eltűnőben vannak a cseh és nemzetközi sínekről, egyre több példány leállításra, eladásra, szétbontásra kerül manapság
Katowice Bohumín Bohumín Bohumín Bohumín Bohumín
Errefelé magánvasutak is sűrű vendégek. A 182 166 ma az ODOS színeiben fut, de 2006-ig a szlovák vasutakat erősítette a közel 55 éves gép Prága felől érkezik a 151-es gyors Banán, mely már persze nem banánszínű A Banán egészen Zsolnáig jön, itt készül indulni a vadonatúj Kiákkal megrakott tehervonat De előbb a dupla 131-es indul Pozsonyba a 350.014-es által húzott gyorsvonattal érkezek. Itt már tényleg szép idő van és kezd meleg is lenni A főpályaudvaron a járművek egyre szebbek, újabbak, a felvételi épületen viszont úgy látszik megállt az idő, minimális változásokkal éli túl az évtizedeket, de talán sokadik próbálkozásra hamarosan megújulhat
Bohumín Bohumín Zilina Zilina Bratislava Bratislava
A nemzeti szállító a minőségi vonatokra már nem a megbízhatatlan Gorillákat rakja, hanem a szép új Vectronokat Bár a helyi állami teherszállító vasút is bérel már Vectronokat, azért az 50 éves Laminátkáktól sem tudnak teljesen elszakadni Bár ekkoriban Pozsony egyetlen dízeles vonalon a Regiojet járt, de mégis van itt motorkocsi, Zohor felé ugyanis innen állnak ki a 812-esek A mai nap utolsó képe ez a Budapestről érkező Eurocity Másnap egy rövid kitérőt teszünk Ausztriába. Mivel a személyvonatok mind a ligetfalui állomásról indulnak, ezért ide busszal érkezünk, hogy megnézzük a teherforgalom mozdonyait Az államvasutak a régi technikára esküsznek itt is, a magánok új járműveket villantanak
Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava

    [Home] [Next] [Last]