2010.10.04. Ősz Sziléziában 3. rész (át Szilézián)


    [Home] [Next] [Last]

Hétfő reggel, a brnoi gyors visszafele készül. Amíg ezt fotóztam, mögüle elstartolt észak felé egy tolatós teher, reméltem, hogy még összefutunk Nem is jutott messze, Česká Vesnél egy nyíltvonali iparvágány kiágazásnál máris otthagyta a szerelvényét, és 1 kocsit kapott fel egy közeli ipartelepen. Ritka szerencse, Már Lengyelországban járunk, Głuchołazy állomásán. Hétköznap nincs kapcsolat a lengyel vonalak felé, csak az Ostrava-Jeseník gyorsvonatok állnak meg itt irányváltás céljából. Ilyenkor Głuchołazy furcsa módon csak cseh belföldi állomásként működik... Már jön is a motorvonat Ostrava felől. Sajnos tavaly óta itt már nem járnak át tehervonatok, így a személyforgalom maradt egyedül Csodás időnk van egy kis fotózáshoz is, a nap is megfelelő ütemben emelkedett az égbolton
Jeseník Česká Ves Głuchołazy Głuchołazy Głuchołazy Głuchołazy
A Kędzierzyn-KoŸle - Nysa fővonalból Nowy Œwiętównál ágazik ki a mellékvonal dél, Csehország felé. Az állomás mögött a rakodóterületen egy 52-es gőzős szerkocsija bújik meg (52.3909) Nowy Œwiętów középállomás, mindkét oldalán ment valaha a forgalom. A hátsó oldalról Sławniowice felé indultak a vonatok egészen 1961-ig Az állomásépület jellegzetesen sziléziai darab. Maga az állomás eléggé kihalt, az egyetlen eldugott tenderen kívül más jármű nem mutatkozik, így induljunk tovább az elveszett sínek nyomában De még elötte belesünk egy betört ablakon. Nem járunk messze, de ez már egy másik vonal. Az egykori 328-as vonal Nysából indult, és a tegnap már meglátogatott Vidnaván keresztül ment Velká Krašig. Míg a cseh oldal decemberig még működik, a lengyelen 1974 óta a személyszállítás, 1991 óta az áruszállítás is szünetel. 1992 óta meg hivatalosan már nem is létezik, de azért a nyomati nem olyan egyszerű eltüntetni
Nowy Œwiętów Nowy Œwiętów Nowy Œwiętów Nowy Œwiętów Biała Nyska Biała Nyska
A '90-es évek elején felszedték a síneket a legnagyobb részen, de a műtárgyak többnyire a helyükön maradtak A következő állomás Koperniki... volt. Ma már csak ennyi maradt belőle. A vonal 1945 utáni végpontja  Kałków Łška állomás volt. Hát nem sok minden emlékeztet már itt sem a vasútra, pedig itt még 20 éve sínek voltak Tavaly már jártunk a javorniki vonal másik ex-lengyel kiágazásának határmenti részénél. Most az Otmuchów-Bernartice vonal kezdőpontján, Otmuchów állomáson járunk, ez pont az érintett irányban lévő váltóállító torony. Ez az állomás is fogyatkozik csak...
Biała Nyska Koperniki Kałków Łška Kałków Łška Otmuchów Otmuchów

    [Home] [Next] [Last]