2010.10.04. Ősz Sziléziában 3. rész (át Szilézián)


[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]

Utoljára 1986-ban járt ott személyvonat, ennek ellenére még látszik 3 peron nyoma is 1932 és 1945 között a vonal villamosítva volt, egy-két felsővezetéktartó oszlop a mai napig megmaradt Teherforgalom a '90-es évek elejéig volt, 2 vágány vezetett be egy nagyméretű elzárt rakodóhoz A rakodó kívülről, a szemközti hegyoldalból származó követ rakodták itt Bár a teherforgalom ebből az irányból zajlott, mégis a pálya lezárása itt van, nem a másik irányban A rakodó vége mellett a normál pálya már fel van szedve
Ogorzelec Ogorzelec Ogorzelec Ogorzelec Ogorzelec Ogorzelec
A 12-as kilométerkő is itt bújik meg Két felsővezetéktartó oszlop. Bár a közelben lévő Szklarszka Poreba-Harrachov vonalról jobbára már eltűntek, itt még megmaradtak Majdnem 80 éves Az iparvasúti mozdony otthona volt valaha Az állomásépület megmaradt darabkája. A sínszegek szerint a talpfákat 1926-ban fektették, érdekes, hogy itt 6 év telt el a felújítás és a villamosítás között A 27-es kilométerkő Jelenia Góra felől. A kő túloldalán 13-as szám van, annyi a távolság a másik végpont felől, érdekes a különböző számozás
Ogorzelec Ogorzelec Ogorzelec Ogorzelec Ogorzelec Ogorzelec
A kijárat után mindjárt egy híd következik, utána 1 kilométerrel egy alagút, de oda már nem volt időm kigyalogolni, mivel siettem tovább, (újra)élő síneken, (újra) vonatot látni Útközben útba esik a korábbiból kiágazó karpaczi vonal (a végponton tavaly jártunk, sajnos azóta borzasztóan elcsúfult, nem emlékeztet már vasútállomásra). Ez a szép oszlop Miłkow (k. Arnsdorf) állomáson áll A Riesengebirgsbahn GmbH 1895-ben nyitotta meg ezt a 7 kilométeres mellékvonalat, a középállomáson (itt) volt az üzletvezetés, és a fűtőház. A 30-as években villamosították a vonalat, majd mint máshol is, 1945-ben szerelték le a felsővezetéket és vitték a Szovjetúnióba jóvátételként. 2000 óta nincs már sajnos forgalom a vonalon Kilátás Karpacz és a hegyek (?) felé. Igen-igen, azok ott hegyek a felhők alatt, még pedig nem is akármilyenek, mi is oda tartunk Pont időbe érek Szklarska Poręba Górna állomásra. Az egykori Ober-Schreiberhauról 1945 óta újra indulnak a határon átmenő személyvonatok Csehország felé Itt már Jakuszyce, az utolsó lengyel állomás után vagyunk. Odáig még 1997-ig volt áruszállítás, de itt a sípályák felé már nem jártak a vonatok. Az 1945 óta meglévő síneken a '90-es, 2000-es évek elején leközlekedett pár különvonat, de menetrendszerint csak idén nyártól indultak újra a vonatok
Ogorzelec Miłkow Miłkow Miłkow Szklarska Poręba Górna Jakuszyce

[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]