2011.04.01. AT+CZ


    [Home] [Next] [Last]

Az áprilist utazással kezdjük, mégpedig egy jó hosszúval, itt-ott némi megszakítással. Mai kezdőpontunk Summerau, az osztrák-cseh határon. A máskor meglehetősen pörgős állomás most teljesen halott, innen Linz felé vágányzár van, és ha már úgysem lehet átmenni, napközben a cseheknél is szakaszos vágányzár van České Budějovice felé. A kép készítésének időpontjában kéne érkezzen a Prága-Linz gyorsvonatnak, az azonban nem jön, a vonatpótló busz, ami innen indul, viszont elmegy pontosan, bár vonat sehol. A kiadott menetrend szerint busszal pótólják Budejovicétől, de busz se sehol.... Vagy 20 perc késéssel mégis feltűnik a vonat (mégsem busz), mely Rybník és Summerau közt pótolja a gyorsot (előtte és utána marad a busz). Ma már, hála Schengennek, a vasút mellett is át lehet jutni a két ország között újra, csakúgy mint 1945 előtt lehetett Háttérben a régi vámház, ma kutya-macska szálloda... Nincs messze Horní Dvořiště, az állomás egyik eldugott sarkában van a kocsitelephely. Többségében motorvonati mellékkocsik állnak itt, illetve pár jól láthatóan nem használt Ds kocsi Sajnos most Horní Dvořiště is üres, pedig normál esetben ez az egyetlen pályaudvar Csehországban, ahol még Dongók látják el a tolatószolgálatot (maga az állomási tartalék is kezd már ritkasággá válni errefelé, a működő Dongó pedig tényleg kuriózum)
Summerau Hörschlag Hörschlag Hörschlag Horní Dvořiště Horní Dvořiště
1872-ben épült állomás 1918 óta funkcionál határállomásként Az állomás alatt egy kisebb Rybník az első állomás észak felé, egyben elágazás Lipno felé is. Most éppen végállomás, illetve buszra átszállóállomás De azért a cseh oldalon nem egész nap van vágányzár, ezt jól jelzi az itt állomásozó tolatós tehervonat is. A Vasaló mögötti kis Legó a nem villamosított rakodóvágányoknál segít be. Erre két másik megoldásuk is van: akkus kocsi, illetve a korábban már látott hibrid Vasaló Az első állomás a 195-ös vonalon Rožmberk nad Vltavou. Kicsi, jelentéktelen állomás, nincs is település a közelben, a névadó, egyébként festői falu is jóval odébb fekszik.
Horní Dvořiště Horní Dvořiště Rybník Rybník Rybník Rožmberk nad Vltavou
Egyszerűsített bizber van a vonalon, csak egy forgalmista van szolgálatban végig (de nem itt). Az 1911-ben épült vonal rögtön felsővezetéket is kapott, mégpedig akkoriban 1280 V egyenárammal villamosítva. 1955-ben 1,5 kV-ra módosították, 2005-ben pedig 25 kV lett itt is. Korábban többnyire 2 kocsis (részben emeletes) vonatok járatak itt mozdony által vonatatva. Ezek már csak szezonban vannak, szezonon kívül szóló motorvonatok járnak, kalauz nélkül. Ez meg Rožmberk. Csak azok kedvéért, akiknek Csehország csak Prágából áll). A következő állomás Vyšší Brod klášter. A 1,5 kV-os korszakban itt volt a mozdonydepó, ma már nem használják Vyšší Brod klášter Hauptbahnhof
Rožmberk nad Vltavou Rožmberk nad Vltavou Rožmberk nad Vltavou Rožmberk nad Vltavou Vyšší Brod klášter Vyšší Brod klášter

    [Home] [Next] [Last]