2011.04.01. AT+CZ


[First] [Prev] [Home]    

Lipno a végállomás, ide kellemesen szakadó esőben érünk Az állomás után rögtön jön egy vizierőmű, korábban egyenesen innen is kapta az energiát a vasút. A víztározó gátján állunk. Délutánra már szépen kisütött a nap, csak sajnos vonat nincs már nagyon. Černá v Pošumaví már másik vonalon van, a víztározó másik végénél, a 194-es České Budějovice-Černý Kříž-Nové Údolí vonalon. Hořice pár állomással vissza, Budejovice felé van. Mikor épült a vonal, 1892-ben bizony itt még a német államnyelv volt, ezért a kétnyelvű kiírás a magasságpontnál Pár éve mikor erre jártam, itt még forgalmista volt, és váltókezelő. Ma már
Lipno nad Vltavou Lipno nad Vltavou Lipno nad Vltavou Černá v Pošumaví Hořice na Šumavě Hořice na Šumavě
Az újabb állomás Kájov. Szerencsére a tolatós tehervonatot sikerül lencsevégre kapni, így szezonon kívül napközben alig jár erre vonat Kájovban még mechanikus karos jelzők vannak, kérdés, meddig még. Egy 10 kilométeres iparvágány is indul innen, a Vetrní papírgyárba Az iparvágány felmászik egy dombhátra, majd onnan a másik oldalon ereszkedik le. Alagútfúrás helyett viszont visszafogót építettek, nem tudom, ez így mennyivel volt olcsóbb Balfelől jön a pálya Kájov felől, jobbra megy tovább a papírgyárba 5 vágány, látszik, hogy valaha jóval nagyobb forgalommal számoltak Az
Kájov Kájov Kájov Kájov Kájov Kájov
Az 5 vágányból 4,5 ki van zárva a forgalomból, az egyiket hátul egy átkötéssel félig használhatóvá tették a körüljárás miatt Szép szimmetria A papírgyárba sajnos nem lehet bejutni, a 4 saját mozdonyuk helyett csak a JHMD 830-asa van valamennyire látható helyen, az M262.0206 egy hátós csarnokban pihen, a szintén magántulajdonú M262.0209 társaságában (az sajnos egyáltalán nem látható). Mára itt végződik a vasúti program, szombaton egy kis vonatozással folytatjuk majd
Kájov Kájov Vetrní

[First] [Prev] [Home]