2012.03.16. CZ+DE+PL Litoměřice-Bad Schandau-Neustadt(Sachs)-Višňová-Szklarska Poręba


[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]

De még érkezik egy újabb vonat, Neustadton át Pirnából jön az EGP die Städtebahn 642-ese A vonat a Carola-hídon halad át, amely eredetileg kétpályás volt, egyik a közúti, másik a vasúti forgalomban, azonban 1985-ben a szomszdéban átadott közúti híd miatt leépítették a közúti részét és 1990-ig felújították a vasútit A 642-es a VVO-n kívül a Neustadtba pont 3 perccel az előző vonat indulása után érünk, így vonat nélkül tudjuk élvezni az 1877-ben épült állomásépületet A két peron mellett már csak két vágány van, a harmadikat felszedték, igaz szükség sincs rá, mivel max. 2 vonat érkezik ide egyszerre, Pirna vagy Bad Schandau felől. A harmadik, fő irány Bautzen felé 2004 óta nem járható, mivel hiányzik egy 100 méteres szakasz a pályából. ahova autóút épült Egy rakodóvágány is bevethető még, de tehervonat az nincs egy darab se
Bad Schandau Bad Schandau Bad Schandau Neustadt(Sachs) Neustadt(Sachs) Neustadt(Sachs)
A kicsiny depóba elfért 2 darab 202-es is Arra van Bautzen, innen még 500 méter járható. Jobbra nyílt egy iparvágány, ma már a becsatlakozása sincs meg A következő megálló Neukirch (Lausitz) West állomás. Itt ágazik ki Bischofswerda-Drezda felé a mára már fővonallá lett mellékvonal Az állomásépület előtt lévőn kívül még van egy szigetperon is második vágány mellett Sokat nem kell várni, már jön is egy RE Drezda felől, Zittauba tartva. Mivel most éppen vágányzár van egy szakaszon, ezért a buszozás miatt minden vonat késik Az állomás Neustadt (és Drezda) felőli vége, balra a tehervágányok megmaradt kiágazása
Neustadt(Sachs) Neustadt(Sachs) Neukirch (Lausitz) West Neukirch (Lausitz) West Neukirch (Lausitz) West Neukirch (Lausitz) West
Egy kicsiny mozdonyszín is megbújik itt, igaz már vágányok nélkül Balra vezet a 60-as pálya Neustadt felé, jobbra a 110-es Drezdába. Bár azt írtam, hogy nem járható végig a baloldali pálya, mert hiányos kissé, azért a maradék szakaszon van még némi teherforgalom egy kőbányába, így az ITL vonatai fényesen tartják a síneket arra is Maradványok az erdőben A kijárat Bautzen (és Zittau) felé A szigetperont láthatóan nem használják, az átjáró ki is van bontva már. A jelzők is érdekesen 2 szakaszra bontják az állomást, így az első vágányon akár 2 vonat is állhat egyszerre. Most egyébként mindkét jelző zöld, tehát ismét jön valami Robog 100-al a következő RE, ez sem áll itt meg. Egyébként 2 óránként jönnek a megállós személyvonatok is, de arra most nem várok
Neukirch (Lausitz) West Neukirch (Lausitz) West Neukirch (Lausitz) West Neukirch (Lausitz) West Neukirch (Lausitz) West Neukirch (Lausitz) West
Itt már jócskán odább járunk, Lengyelországban. Ezt a Falls kocsikból álló vonatot 2 mozdony húzza Sulików határában, elöl az ST43- 80-as, mögötte a felújított ST46-01 Mivel Zawidówban most nincs vonat, így megyünk tovább egyenesen Višňovába Idén Liberecből ismét közvetlen vonat van Černousyba, mégpedig vadiúj 840-esekből kiállítva A 4-es már messze jár Liberecből nemcsak Černousy, hanem Jindřichovice felé is közvetlen járat van, mégpedig útközben osztódós, így reménykedtem hogy Jindřichovice felé is Stadler jön majd. Hát ebben csalódnom kellett, ez most a 165-ös Regionova lett. Ez egyébként Hajniště megállóhely, ahol van egy iparvágány kiágazás is, azért a másik vágány. Megállni viszont nem áll meg itt a vonat, mert ez egy feltételes megállóhely, és rajtam kívül nincs senki a közelben Hétköznap a vonatok Nové Město pod Smrkem állomásán fordulnak, alig pár perc alatt, itt már Liberec felé tart a vonat újra. Érdekes a vonat elején felrakott viszonylatjelző, amit még nem láttam
Sulików Višňová Višňová Višňová Hajniště Nové Město pod Smrkem

[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]