2013.7.6 CZ Bohemian Borderer


    [Home] [Next] [Last]

Szombat reggel Raspenaván. Vidéki állomás, de mégis van némi jelentősége, mivel elágazóállomás, illetve a környék legnagyobb szénlerakata is itt működik, rendszeres teherforgalmat generálva A baloldali 840-es Bily Potok felé indul, középen a 840-es pár Liberecbe indul, míg balra a hirtelen elavult 814-es a tegnap már látott Jindrichovicébe tart. Én az utóbbit választon a szomszédos Frydlant állomásig. Bár alig 2 felszálló van, a kalauz nem vette a fáradtságot, hogy kifáradjon a hátsó vezetőállásról, így állomási jegyváltás hiányában a CD szegényebb lett 20 koronával Valamivel később már jön is a különvonatunk Liberecből Mai első úticélunk Zawidów, Lengyelország. A bejárati jelzőn egy sárga fogad, kíváncsi vagyok, volt-e az utóbb években olyan, hogy itt egy zöld volt? Elvileg nem, mert itt minden vonat gépet cserél, de minimum átpapírozza magát a másik országba. A mozdonyunknak a határállomásig nincs szüksége külön engedélyre, tovább viszont a megfelelő passzusok hiányában nem engedték a lengyelek. Persze a PKP Cargo segített volna továbbítani a vonatot, de állítólag olyan ajánlatot adott, amit 3 órára és néhány tucat kilométerre több volt, mint a 3 nap teljes költségvetése... A Bardotka tiszteletére még a nap is kisütött
Raspenava Raspenava Frydlant v Cechach Zawidów Zawidów Zawidów
Gerilla módon mégis bejutunk pár száz méterre a lengyel sínekre, ugyanis átállunk a második vágányra, mert ott jobban fotózható a vonat, ennek érdekében viszont ki kelllett tolni Sulików felé Mintha most érkeznénk Luban, vagy Zgorzelec felől Emberemlékezet óta nem járt erre nemzetközi gyorsvonat, sőt személyvonat sem, sőt még belföldi személyvonat sem... Legalább egy órára benépesült az állomás utasokkal Visszafelé Frydlantban meglepetés vár. A közelben zajló búcsú miatt nagyobb kapacitással közlekednek egyes vonatok, ezek közül az egyik elé az egyik utolsó működő, a személyszállító vasút állományába lévő 750-est fogták be Sajnos azóta a 750.118 is leállt, így valószínűleg a Hydrák hattyúdalát láthattuk
Zawidów Zawidów Zawidów Zawidów Frydlant v Cechach Frydlant v Cechach
Liberec előtt még jókora várakozásra kényszerülünk, Mnísekben 10 percet várunk a dugig tömött, három kocsiból álló Stadler vonatra Liberecben azért még van némi idő bevásárolni és megnézni a környező forgalmat. A jobboldali Búvár pár ezúttal gépmenetben megy Zawidówba, csak onnan hoz vonatot, de oda nem visz Tanvald felé kanyargunk a hegyek között Tanvaldon gyors körüljárás és már jön is a csak hétvégén járó drezdai RE Harrachov felé ingajáratban járnak a tömött vonatok Velké Hamryn újabb kereszt, a
Mnísek Liberec Smrzovka Tanvald Tanvald Velké Hamry
Turnovba a szokásos Cargós sorfal mellett érkezünk A homokvonaton magánvasúti gépeket látunk, de most ők is a CD Cargo állományában dolgoznak. Kicsit érthetetlen, hogy miért csináltatott a TSS magának is 4 remot Búvárt (mindegyik itt áll éppen) ha úgyis állandóra átadta őket a CD Cargónak? Közben körüljár a T478.2078. A mozdonyról magáról még nem is volt szó, ő egyébként magántulajdon. A CD tavaly selejtezte, Kriz mérnök építővállalkozása vette meg és újítatta fel igen igényesen. Az első napon mégis folyamatos gond volt a fékekkel, viszont Liberecben éjszaka sikerült orvosolni a problémát és utána már mindennel megkűzdött a gép Eddig szép időnk volt, de gyűlnek már a sötét fellegek az utunk felett Libun felé menet eljátszuk a szokásos játékot, kitolunk Liberec felé, majd a hátsó vágányokon tudunk megindulni előre, ezt egyébként minden erre járó személyvonat eljátsza A leszakadó eső a legrosszabb szakaszon kapott le. Libun és Lomnice nad Popelkou között ugyanis meglehetősen nagy az emelkedő, amit 5 kocsival, vizes, faleveles pályán a Bardotka nem tolerált. Egyre lassabban kapaszkodtunk, majd megálltunk és többszöri kisérletre sem sikerült elindulni... Aztán 3 visszagurulás után végül csak sikerült a megindulás, és hamarosan elértük a tetőt. A környező falvakban az emberek meglepve nézték az óriási vonatot, errefelé egyébként csak szóló motorkocsik közlekednek, éppen az emelkedő miatt még a tolatós teher is a vonal másik végéről közelít
Turnov Turnov Turnov Turnov Turnov Kyje u Jicina

    [Home] [Next] [Last]