2013.7.6 CZ Bohemian Borderer


[First] [Prev] [Home]    

Stará Pakán aztán újra leszakadt az ég A szépen megújult állomás éppen tele volt vonatokkal, egy szép pókba futottunk bele, némileg megbonyolítva a forgalmista életét (az előző képen egyazon vágányon álló 2 vonat egyébként egymás mellett állna) Jön a Pardubice-Liberec gyorsvonat is Amint elmentek a vonatok, körül tud járni a mi mozdonyunk is A mai nap következő attrakciója Vrchlabí. A 044-es vonal Kuncicéről vezet fel ide, alig 5 kilométer hosszon. Erre az időre megint nem járunk körül, tolva jövünk fel Éppen itt áll az ügyeletes 810-es, igaz, miattuk most kicsit hátrébb kellett húzódni, most az igazi vonaté a csillogás
Stará Paka Stará Paka Stará Paka Stará Paka Vrchlabí Vrchlabí
Bár Vrchlabíban van egy Skoda gyár, annak nincs iparvágánya. Iparvágány hiányában pedig nincs vasúti szállítás sem... Trutnov előtt még Pilníkovban kerül sor egy keresztre. A nap egészen a sebesvonat érkezéséig sütött, majd elbújt, de pár másodpercre azért még pont időben előbújt. A mechanikus jelzőkből egyébként egyre kevesebb van errefelé is, az itteniek kiváltása jövőre történik meg majd a tervek szerint Trutnovba érkezünk. A mi bejárati jelzőnk mellett látszik a 045-ösé, melyet magánvasút üzemeltet és ma már párját ritkító módon a meghosszabbítása is tervben van A helyi depó hagyományosan sok mozdonnyal üzemelt, mára viszont inkább a motorkocsik az urak Azért van még pár nagydízel is, a prágai gyorsokon még szükség van rájuk. Igaz a narancs 754.050-re egy ritkábban kerül sor, a modernizált 750.7-eseké a főszerep Nem, ez nem Szlovákia. Az előbb már említett magánvasút, a GW Train Regio Szlovákiából szerez mostanában bér motorkocsikat, sőt, a zólyomi ZOS modernizál is számukra pár darabot, létrehozva a 813.1-es sorozatot, legújabban pedig a 813.11-est
Vrchlabí Pilníkov Trutnov Trutnov Trutnov Trutnov
Az utóbbi időben nemcsak fővárosi, de nemzetközi viszonylatuk is van, egészen Wroclawig jár közvetlen vonat Trutnov-Poriciban váltanak irányt a Lengyelország felé tartó motorkocsik. Nekünk kicsit nehezebb a dolgunk, a mi mozdonyunkak körül kell járjon. De ez nem egy azonnal, előbb még megvárunk egy Prágából Trutnovba tartó gyorsvonatot A lengyel motorkocsik a csonkán váltanak irányt, csak a tehervonatok jönnek ki ide hátra Kralovec a határállomás, sajnos ennél tovább nem is jutunk Lengyelország felé, mivel a mozdonyunkat itt sem engedik át... Jobbra az 1882-ben épült szárnyvonal található, ami 5 kilométeres és Zaclerbe vezet. Forgalom ott már egyáltalán nincs, amióta újra van határátmenő forgalom (mégha csak szezonális is) Amint látszódik, helyi teherforgalom viszont még akad errefelé Innen is tolva indulunk meg majd, viszont a rugós váltók miatt előbb még vágányt kell váltanunk
Trutnov Trutnov-Porici Trutnov-Porici Kralovec Kralovec Kralovec
Zacler felé egyetlen megállóhely Lampertice volt. Innen egy iparvágány vezetett egy kőszénbányába, ami 1922 és 1992 között üzemelt Zacler végállomás. Az itteni egy igazi bányástelepülés volt, a bánya bezárása óta leginkább a turizmusból élnek az itteniek Az állomáson már csak egyetlen vágány maradt, furcsa most egy étkezőkocsit ott látni. Okos módon arra a gondolatra jutottam, hogy innen Trutnovba nem a vonattal megyek, 17 kilométeres úton, hanem inkább busszal, alig 5 kilométeren. Alig 30-an jutottunk ugyanerre a gondolatra, de szerencsére egy nagy busz érkezett, így nem kellett nyomorogni. Holnap az utazás napja kezdődik, némileg kevesebb esővel és több napsütéssel
Lampertice Zacler Zacler

[First] [Prev] [Home]