2013.9.4+9.5. EE Tallinn-Tapa-Aegviidu


    [Home] [Next] [Last]

Egy teljesen átlagos szerda reggel, a Moszkva felől érkezett gyorssal. Sajnos kicsit elkéstem a reggelivel, így már a kocsikat is kihúzták a TEP70-0320 mögül A 1408-as 4 kocsis Flirt Keila felé készülődik Ez a nap városnézésé, de mivel az óvárost körülöleli a közösségi közlekedés (benne magában egyáltalán nincs), így a tornyokbl lehet nézegetni a villamosforgalmat is. Ez itt egy Ülemiste felé tartó 2-es Szemben a Balti pályaudvar, a mögötte lévő deltavágányon (ami valaha a kikötőbe vezetett) ma már csak idáig lehet járni Még egy kettes a Balti jaam megállóhelyen A DR1BJ-2716 Rakvere felé indul majd. Az új operátor januártól jobb menetrendet ígért Rakvere-Narva felé, ez abból áll, hogy a napi 2 pár vonat közül a második, ami eddig csak Rakveréig ment, továbbmegy Narvába, de igazi bővítés nincs terítéken
Tallinn Tallinn Tallinn Tallinn Tallinn Tallinn
A DR1B-3720 már másnap reggel érkezik Türi felől. A DR1B-k némileg fejlesztett verziók, többek között modernebb motorral Szentpétervár felé viszont a Go Rail egyetlen DR1A-ja megy minden reggel. Ezen a reggelen a két motorkocsi közé befogott két kocsi csak minimális számú utast szállít. A Go Rail egyébként ugyanazon csoport tagja, mint az Edelaraudtee, ennek a fontosságát kicsit később látjuk majd meg A régi és az új Egy szalonkocsi a belváros előtt Közben némi füst kiséretében egy újabb DR1A hagyja el a pályaudvart. Kíváncsi leszek az Elron majd mennyire tudja majd kiváltani a 2-4 részes Stadlerekkel ezeket az 5 részes szerelvényeket Közben érkezik a moszkvai gyors is, ma is 320-assal
Tallinn Tallinn Tallinn Tallinn Tallinn Tallinn
Közvetlenül mögötte jön a 1310-es Flirt És amint beért, már indul is a 1408-as Ha már beszéltünk Rakveréről, nézzünk is be a pályaudvarára. A víztornyon kívül semmi látványosság sincs itt, egy üres vidéki pályaudvart találunk itt Rakvere után Tapa következik. Tapa egy fontos csomópont, itt ágaznak el a vasútvonalak Narva (Oroszország) és Valga (Európa)-Pszkov(Oroszország) felé. A 1503-as számú, GE gyártmányú mozdony éppen a helyi depóban tolat Az állomáson jópár fotós állomásozik, 4 nemzet fiai, csatlakozzunk hozzájuk AZ 1519-es egy combos tehervonattal indul Narva irányába
Tallinn Tallinn Rakvere Tapa Tapa Tapa
Fél óra sem telik bele, amikor jön a következő vonat. A Skinest 2TE116-1366-os mozdonya Koidulából hoz egy Oroszország felől érkezett tartályvonatot Szemből már várakozik az ellenpárja Közben kicsit kisüt a nap is. Az L-1361 1950-ben készült el Brjanszkban, majd 13 évig Murmanszkban szolgált. Ezt követően egészen 1975-ig Tartu depó állományába tartozott és több mint 2 millió kilométer megtétele után került tartalékba. 1995-ben törölték az állományból, azonban elkerülve társai sorsát, a szétvágást, ide került szobormozdonynak A 290-es számú vonat Koidulába tart, az orosz határ mellé. Januártól ezen a vonalon is dízel Stadlerek járnak majd és a Tallinn-Kodiula vonaton csak az új szerelvényeknek köszönhetően fél órát rövidül majd a menetidő Jól látszik hogy az új peronok már az új vonatokhoz készültek, az öreg DR1-esekhez ezek már túl alacsonyak Az EVR Dongóinak a napjai már meg vannak számlálva, hamarosan érkeznek a kínai versenytársak
Tapa Tapa Tapa Tapa Tapa Tapa

    [Home] [Next] [Last]