2016.03.13. PL Gdansk-Bydgoszcs-Pila-Poznan-Wroclaw


    [Home] [Next] [Last]

A vasárnap reggel Gdanskban is lassan kezdődik. Ilyenkor alig jár a helyi HÉV, az SKM, távolsági vonatokból sincs sok, bár ez a Zakopanéból érkező TLK még tele van hálókocsikkal, így március közepén zárul a síszezon A PR modernizált EN57-ese Bydgoszcz felé indul Az SA136-017 szokatlan életúttal rendelkezik. Bár még 1 éves sincs, már a 3. tulajdonosa hajtja, most éppen az elővárosi vasút SKM, mely a hálózatába nemrégen bekapcsolt, frissen felújított repülőtéri vonalon jár vele Persze azért nem minden utas örülhet a modern vonatoknak, Bydgoszcz felől ez az öregecske EN71-es érkezik Végre útnak indulunk mi is Bydgoszcz felé, útközben futunk össze ezzel a 3 részes DMU-val Bydgoszcz a lengyel járműgyártás egyik fellegvára, a helyi PESA többek között villamosokat is gyárt
Gdansk Gdansk Gdansk Gdansk Tczew Bydgoszcz
Idáig a Wroclawba menő TLK-t vettem igénybe, melyet az EP09-042 húzott szinte végig 160-as sebességgel A PESA udvarán egy sziléziai Elf várta, hogy kijavítsák Az állomáson a lengyel motorvonatok mellett dán eredetű példányok is várakoztak A PESA is nagyon nemzetközi, két észt Ludmilla mögött egy átépítés alatt álló cseh kocsit láthatunk. Persze ezek az észtek nem otthon dolgoznak, arrafelé mostanában nincs túl sok munka, az Orion Kolej állományában végeznek munkát mostanában Már szovjet eredetű gépet is láthatunk itt, középen a TEM2-002 várakozik felfrissülésre. Ezt a gépet 1974-ben gyártották, jelenleg a Koltar cég hajtja. Tőle balra a TEM2-142 6 évvel fiatalabb, és már 1980 óta magántulajdonban van, alig a második tulajdonosánál, ami csodaszámba megy itt Lengyelhonban Még egy szovjet nagyvas: az ST44-2046 széles nyomtávőon szokott járni, most a javítás miatt kapott kölcsön forgóvázakat.
Bydgoszcz Bydgoszcz Bydgoszcz Bydgoszcz Bydgoszcz Bydgoszcz
Hátul pedig a gyár legújabb büszkeségének egyike; a Gama garanciális javításon volt éppen, miután januárban szinte a teljes flottát ki kellett vonni egy súlyos hiba miatt... Séta közben, meglepő módon pár percet sietve érkezik a Gorzówba tartó TLK. Nem egy hosszú vonat, sőt kifejezetten rövid. Lehet, hogy ezzel a vonathosszal a kihasználtságot akarták a növelni, nagy sikerrel Pilában gépcsere következik, így megint van idő sétálni, ez az EN57-es Kolobrzeg felől érkezik Időközben megérkezett az új gépünk is, a 9-es dízel Gama. Mellettünk egy Bydgoszcz felé tartó személyvonat, illetve egy tengerpartra tartó TLK. A SOK (vasútőrség) két Rambója amint meglátta, hogy fényképezek, mindjárt hátraarcot csinált, bár az egyikük nem volt elég gyors Az év eleji haváriáról, amikor ki kellett vonni a Gamákat a forgalomból, valaki egy firkával fejezte ki a véleményét Mikor legutóbb itt jártam, erre a vonatra ugrott be az egyik üzemképes SU45-ös FIAT, ma viszont az eredetileg is tervezett motorvonat jött
Bydgoszcz Bydgoszcz Pila Pila Pila Pila
Én ma csak Krzyz állomásig jöttem, itt csatlakozik az Ostbahn a Poznan-Szczeczin fővonalra Krzyz a Przewozy Regionalne egyik legnagyobb nyugati bázisa, emiatt az állomás tele van az ő járműveikkel. A két Impuls Szczeczinbe megy majd valamikor, mögöttük az emeletes kocsit viszont nem használják már minden nap A PKP hőskorát idézik ezek a gépek, sajnos az egykor 270 tagból álló SU45-ös sorozatból 2016. márciusában már csak 3 üzemképes példány volt (1 magántulajdonban) májusra viszont már csak kettő maradt A PKP Cargót ez az egyetlen Stonka képviselte Az SA139-004 Zielona Górából érkezett és indul is majd oda vissza A depó területe tele van mozdonyokkal, habár többségüknek már lejárt az ideje, mindenféle tekintetben. A középen álló 44 éves SM42-482 például 4 éve dolgozott utoljára
Krzyz Krzyz Krzyz Krzyz Krzyz Krzyz

    [Home] [Next] [Last]