2017.11.18-19. GB Ipswich-Peterborough-Skipton-Preston-Manchester


    [Home] [Next] [Last]

Suffolk és Norfolk után észak felé veszem az irányt. Ipswichben éppen betakar az egyik érkező gyorsvonatnak a másik, így egyikről sem sikerült a kép A hátsó oldalon a londoni vonatok várakoznak. Vagyis ma éppen nem, mivel vágányzár miatt Shenfieldig járnak A 90 005 elhúz Norwich felé, mögötte 2 Freightliner villamos mozdony sejlik fel Egész pontosan ez a korai Siemens motorvonat készül Shenfieldbe. A 360-asok 2002-ben kerültek a sínekre, a sorozat nagyobbik része érdekes módon Thaiföldre került Ely előtt kicsit várakozni kell a bejáraton, amíg a CrossCountry Turbostarja elhúz Stansted felé Ránk pedig a DB Cargo 66-osa vár
Ipswich Ipswich Ipswich Ipswich Ely Ely
Peterborough felé áthaladunk March állomáson. A kis állomáson ma már csak 2 átmenő vágány és egy kis depó maradt. De nem volt ez így mindig, valaha 7 peronos vágánya volt 4 vasútvonal futott be ide, ezen felül a közelben volt a Whitemoor rendező pályaudvar, mely valaha Európa második legnagyobbja volt, de 1990-ben megszűnt (igaz később kisebb méretben újranyitották) Peterboroughba kis késéssel érkezünk, de nem gond, van idő bőven átszállni, a most még Virgin Trains East Coast néven szolgáltató vállalat vonatára. A mi 170-esünk mellett a Norwichba tartó EMT 158-as várakozik indulásra A Thameslink vasúttársaság Great Northern márkanév alatt futó Networker Express villamos motorvonata Londonba készül (na igen, az angolok imádnak mindennek nevet adni, ha lehet többet is ugyanarra) Tegnap azt hittem Great Yarmouthba, hogy sok a fotós. Na itt aztán tényleg tülekedés volt a szűk peronon, amikor a már beérkezett villamos nagysebességű vonat elejére megérkezett ez a 67-es dízel. A fővonali karbantartás miatt ezúttal a leedsi expressz dízel előfogattal Lincoln felé került. Nekem nem volt nagy baj, így sikerült 2 új vasútvonalat is bejárni, igaz kicsit lassabban, viszont emiatt nevetségesen olcsón tudtam átszelni fél Angliát Ipswichtől Skiptonig (16 font egy 400 kilométeres útért nem semmi ár) Ez a vonatunk hátulról, itt nem volt annyi érdeklődő Newarkban tértünk vissza a fővonalra
March Peterborough Peterborough Peterborough Peterborough Peterborough
Leedsben most járok először, a Northern szakadt vonatai viszont már ismerősek A 144-es Pacerek sorsa mindenképpen megpecsételődött, mivel nem felelnek meg a 2019-től érvényes esélyegyenlőségi előírásoknak, így kivonásra kerülnek addig Leeds elővárosa nem kicsit népes, így tömöttek a vonatok is. Persze lehetne hosszabb vonatokat is járatni, de ebből a szempontból lemaradásban van a Northern mivel régi motorvonatból túl kevés van, újak meg csak 2018-2019-től érkeznek Leeds és Skipton között a Siemens-CAF közös produkcióban gyártott 333-asok járnak. Igazi elővárosi igáslovak, egy sorban 3+2 üléssel, de ehhez képest egész kényelmesek és Wifivel is fel vannak szerelve Skiptonban 2 peront felváltva használnak a 333-asok, a harmadik az átmenő dízeles vonatoké Lancaster illetve Carlisle felé Már iitt is van, a Lancasteren át Morecambe-ba tartó 144-es
Leeds Leeds Leeds Skipton Skipton Skipton
Mivel Morecambeben már jártam, így csak Lancasterig jövök vele. A kevés megállónak köszönhetően szinte végig végsebességen (120 km/h) repesztő motorvonat a jó pályán meglepően jól futott, rosszabbra számítottam tőle nagy sebességnél Lancaster és Morecambe között elég sűrűn járnak a vonatok, a távolsági járatokat a két állomás között járó helyi vonatok egészítik ki A nyugati parti fővonalon is nagy a forgalom Anglia és Skócia között Ez a Pendolino megállás nélkül halad át A Transpennine minden vonata megáll itt Barrow felől megint meglepetés vonat jön. A Northern szintén a DRS-től bérel motorvonat pótló ingaszerelvényeket. Bár általában nem jönnek le Lancasterig, most mégis szerencsém volt vele, ezen ráadásul üzemelt a vezérlőkocsi is
Lancaster Lancaster Lancaster Lancaster Lancaster Lancaster

    [Home] [Next] [Last]