2017.11.18-19. GB Ipswich-Peterborough-Skipton-Preston-Manchester


[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]

Ezeket a nagyobb vonatokat igyekeznek úgy időzíteni, hogy a sellafieldi atomerőmű műszakváltásaira érkezzenek, de néha ez nem sikerül mert beadja a kulcsot más időszakban egy-egy motorvonat A mai végállomásunk Preston, ahovaegy TPE gyorssal érkezek meg Ismét egy vasárnap reggel, ami szerte a szigeten lassan kezdődik. A Pendolino is még pihen, ilyenkor ez sem hajnalban indul London felé Mondjuk ma különösen nem könnyű a kezdés, amint látszik a vonatoknál több busz jár jelenleg. Az én vonatom felülről a második, de végül az is késik vagy 40 percet Közben a teherforgalom nem pihen A késős vonatom. Egyszerűen nem indult el reggel, ezért nem tudtak vele kiállni a tároló vágányról... A 4 fontos előre váltott jegyemre a 32 perces késés miatt visszajárt volna a jegyár 50%-a, de mivel az ígérttel szemben nem küldték vissza automatikusan, ezért írtam reklamációt. Erre viszont kaptam 2 retúr ingyenjegyet bárhova a Northern hálózatán...
Lancaster Preston Preston Preston Preston Manchester
Deansgate állomásán nagyon könnyű átmenni a villamoshoz. Ma már a repülőtérre is innen indulnak a járatok, nem kell kibumlizni Cornbrookra Miután megvettem a napijegyemet a villamos automatájából (a vasút automatája és online nem árulja, a pénztár zárva van...) visszatérek a nagyvasúti állomásra. Ez a páros Liverpoolba tart; még 2 évig ezek járnak, aztán jönnek ide a CAF modern szerelvényei Piicadilly állomáson mindig sok Virgin vonat van, Londonba járnak innen Egyes vonatok Liverpool/Preston felől  itt végállomásoznak, lerakják az utasokat kiállnak a kihúzóra majd már fordulnak is vissza. A mozdonyvezető élvezi a nem tipikus angol időt A Transpennine szerelvénye továbbmegy a repülőtérre Picadilly Northern által használt oldala
Manchester Manchester Manchester Manchester Manchester Manchester
Középen van minden, Northern, CrossCountry, Virgin A CrossCountry innen csak délre megy, de nem Londonba. Birmingham vagy Brighton is úticél innen Én viszont ezzel a 323-assal indulok egy helyi villamosított vonalra, Glossopba és Hadfieldbe A Glossop vonal végállomása Glossop és ugyanakkor Hadfield is. 1847 óta járnak ide személyvonatok, az 1950-es évek eleje óta drót alatt. Sokat nem időzünk, már megy is tovább a vonat A következő végállomás Hadfield. Igazából Glossop valaha csak egy rövidke szárnyvonal volt a MAnchester-Penistone-Sheffield útvonalon. A valaha kétvágányos fővonal dacára a villamosításnak személyforgalom hiányában egyre csak fogyott a szénszállítás visszaesése után 1981-ben lezárták. Azóta csak idáig járnak ki a manchesteri személyvonatok, teherforgalom egyáltalán nincs a vonalon Útközben nincs átszállási lehetőség másik vonalra (vagyis egy helyen van, de ott hetente egyetlen egy vonat jár), így vissza kell térni Picadillyre
Manchester Manchester Manchester Glossop Hadfield Manchester
Gőzerővel folyik a villamosítás Preston felé, bár itt már nagyon közel vagyunk az eredeti átadáshoz. Amint látszik drót még sehol (nem nagy titok, de még egy év múlva, 2018 novemberében sem járnak errre villamos motorvonatok...) Tehát nem csak Magyarországon csúsznak meg nagyberuházásokkal, ez itt sem szokatlan Szép tiszta 150-es. Ez egyébként azon ritka állomások egyike, ahol van forgalmista, aki indítja a vonatokat Ütemes menetrend van, így a déli gyenge irányban itt is így néznek ki a vonatok A manchesteri napijegy egészen Wiganig érvényes, így elugrok Wallgate állomásra. Balra a piros dobozok kerékpártárolók Munkában a kertészek. Nagyon sok helyen önkéntesek tartják karban a virágágyásokat, itt is
Salford Crescent Salford Crescent Salford Crescent Salford Crescent Wigan Wigan

[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]