2018.07.05-07. LV-LT-PL Riga-Daugavpils-Vilnius-Kaunas-Bialystok


[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]

Néhány év kihagyás után újra járnak vonatok Vilnius és Daugavpils között, ezúttal nem távolsági, hanem regionális személyvonatok formájában. A reggel Vilniusból induló vonattal talán tucatnyian érkeztek, vissza is kb annyi utassal indulunk Napjában kétszer hosszabbították meg a Vilnius-Turmantas járatokat a határon túlig, egészen elfogadható kapcsolatokat adva, bár előbb-utóbb elakad valahol az ember. Én ma mégis eljutok egészen Varsóig, igaz az utolsó szakaszon már busszal Még előttünk indul egy tehervonat kelet felé A közel 3 órás úthoz nem annyira ideálisak az ülések, de örüljünk hogy legalább jár valami A Daugava folyó hídját még mindig fegyveres őrzi A végállomás Vilnius, itt sokkal modernebb a járműpark. Az 1-es helyi Elefánt Kaunasba készül. Én is, de majd csak egy későbbi vonattal, azzal is elérem a csatlakozást Bialystok felé
Daugavpils Daugavpils Daugavpils Daugavpils Daugavpils Vilnius
Bár az elmúlt 10 évben érkezett 28 új dízel motorvonat, a jó öreg DR1AM-kről még nem lehet lemondani, mivel kapacitásban egyik új kihívó sem tudja megközelíteni Mozdonyos személyszállító vonat már alig maradt Litvániában. Ritka kivétel a hétvégi tengerparti expressz Klaipédába, de az is már csak 1 pár vonat, 1 pár minszki, illetve az orosz átmenős gyorsok A kicsiny vasúti múzeumot végre nyitva találom, így gyorsan körbe is szaladok Magyar emlék a D1-593-as, az utolsó megmaradt Ganz jármű errefelé Eredeti kivitelű ER9-esből is elraktak egyet Dupla Szergejből a 2M62-0003 érkezett a kiállításra
Vilnius Vilnius Vilnius Vilnius Vilnius Vilnius
A litván TEP60 korszakról már én is lemaradtam, az utolsó példányt 2011-ben állították le A 120-304 a gyárból Kelet-Németországba került, ott 1994-ben állították le 220 304-ként. Sokáig nem állt, mert még abban az évben a litván vasút állományába került, és dolgozott is egészen 2012-ig, amikor is múzeumi darab lett Bár a fehérorosz Minszk és Vilnius között már végig feszül a felsővezeték, egészen vegyes járműpark van jelen. A BCs DR3-007-ese az egyik járattal érkezik, mégpedig már a belföldi peronra, a határellenőrzés megvolt a határon Mivel már elég modernizált (CsME2M) és új (TEM TMH) nehéz tolatómozdony áll rendelkezésre, ezért a litvánok nyugdíjazták a Dongó familía öregebb tagjait Persze az öreg az relatív, mivel ez a példány például alig 30 éves volt 2018-ban: Magyarországon még fiatal dízelnek számítana A repülőtéri kirohanós hagyományos egy 620M. A PESA motorvonatok is már közel 10 éve koptatják a síneket, ebből 5 éve már a repülőtérre is kijárnak (figyel BUD)
Vilnius Vilnius Vilnius Vilnius Vilnius Vilnius
Amikor először Vilniusban jártam, a hátsó tárolók még telis tele voltak személykocsikkal. Az állomány már nagyban leépült, maradtak a modernizált Intercity kocsik, és egy tucat háló a nemzetközi forgalomra (amiben alig járnak) Minszk felé nem csak már látott dízel, de mozdony, sőt villamos motorvonat, Flirt is jár Érdekes, de mindig amikor Vilniusban vagyok, szép idő van, erősen felhős, esős beütéssel. Télen hó. Persze kicsi a világ, a BCs villamos mozdonya is Skoda gyártmány. a CsSz4T 1983-ban gördült ki a pilzeni gyárból, hogy nagysebességű vonatok vontasson Az EPr-007 távolsági kivitelű Flirt, az elővárosiakkal ellentétben 2+2 üléselrendezésű És itt a gyorsmozdony teljes nagyságában
Vilnius Vilnius Vilnius Vilnius Vilnius Vilnius

[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]