2018.09.27-28. GB Newcastle-Saltburn-Whitby-Darlington-Carlisle-Sheffield-Leeds


    [Home] [Next] [Last]

Csütörtök reggel Newcastleből indulok tovább. A 142-es Pacerek a mindennapok részei, nem látszik, hogy év végétől eltűnnének, ahogy eredetileg tervezve volt Bár az állomást az újonnan gründolt állami London North Eastern Railway igazgatja, igazán színpompás társaság jön itt össze. A CrossCountry innen dél felé óránként indul Bristol és Plymouth felé, de fél napos út után 3 járat egészen Penzanceig is eljut A 67 003 a háttérben dorombol halkan A legtöbb vonatot a Northern közlekedteti 3 vonalon 5 irányban Nem hiányozhat a felsorolásból a Transpennine Express. Korábban Newcastle volt az északi végállomása a Liverpoolból és a manchesteri repülőtérről induló járatoknak, de ma már néhány járat Edinburghig is eljut Még városon belüli helyi járat is van
Newcastle Newcastle Newcastle Newcastle Newcastle Newcastle
Newcastle kastélya ma már teljesen körbeépült, a vasút és a házak teljesen elnyomják a történelmi épületet A Virgin East Coast bedobta a törülközőt, így a már említett állami LNER vette át a szolgáltatást a keleti parti Intercity járatokon. Annyira jól megy nekik, hogy évekkel később sem találtak senki erre a feladatra... Bár már 170 éve áll itt az állomás, így is alig fér el a városban, mindkét végén élesen kell kanyarodni Egy Skócia felé tartó CrossCountry vonat indul Még egy Pacer, nézzük, amíg még léteznek Nem, nem a skótRail jár le ide délre, hanem a Northern vett át pár 156-os Sprintert a szomszédoktól. Még annyira újak itt, hogy nem csak nem festették át, de még a Scotrail Wifi is működik rajta (ami a Northernél 2018-ban még sehol sem volt)
Newcastle Newcastle Newcastle Newcastle Newcastle Newcastle
A Durham Coast Lineon jutunk el Thornaby állomásra, ahol otthagyom a kényelmes 156 506-ot Szemből egy Desiro érkezik és megy majd tovább Manchesterbe. A háttérben egy óirási rendező bújik meg, ma is értelmezhető teherforgalommal Vidéki kis állomás, hétköznap délelőtt - ehhez képest meglepően sok az utas A következő vonattal Saltburn végállomásig megyek. A kis állomásról fél óránként indulnak a vonatok Middlesbrough és Darlington felé Hangulatos állomásépület egy hangulatos tengerparti nyaralóvároskában (a forgalom amúgy elhanyagolható, az előbb látott falusi Thornaby is dupla ennyi utast tud felmutatni) Már a 19. század végén kitalálták hogyan lehet több embert a tengerpartra csábítani: nem kell sziklát mászni, itt a siklóvasút! A működési elve pofonegyszerű: a fent lévő kocsit megtöltik vízzel, így a súlyával húzza fel a másikat. A vizet  egy helyi forrásból biztosítják, így ez is ingyen van
Thornaby Thornaby Thornaby Saltburn Saltburn Saltburn
Middlesbrough egy igazán komoly állomás, milliót meghaladó forgalommal. Végállomás, áthaladó állomás is, ehhez képest alig 2+2 vágánya van.A plusz kettő az állomás túloldalán futó tehervágány Az állomás keleti végén van egy kisebb rendező, ahova félre tudnak állni az itt végállomásozó személyvonatok, mint ez a TPE Desiro is A következő vonat indul Saltburnbe A hátsó vágányon egy tehervonat halad át A következő út a másik tengerparti üdülőhelyre, Whitbybe visz. Ehhez a 156 463 az eszköz, az elején és a végén sok utassal, közben lényegesen alacsony kihasználtsággal A vonal egyik érdekessége, hogy útközben, Battersbyben irányt kell váltani. Valamikor egyenesen vezetett a fővonal Whitbyből Pictonba, de azt az útvonalat 1954-ben bezárták. Jobb szélen még látszik a régi mellékvonal vágánya, ahol végállomásoztak a vonatok
Middlesbrough Middlesbrough Middlesbrough Middlesbrough Middlesbrough Battersby

    [Home] [Next] [Last]